رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

نکاتی کوتاه در مورد عدم نتیجه گیری در کمپین های تبلیغاتی

 

 

نکاتی کوتاه در  مورد عدم نتیجه گیری در کمپین های  تبلیغاتی 

روزانه شاهد تبلیغات مختلف در شبکه های اجتماعی ، سایتهای خبری و اقتصادی و خانوادگی و یا در قالب تبلیغات فیزیکی مانند تبلیغات محیطی می باشیم . در جستجوی نتیجه این تبلیغات وملاقات با صاحبین مشاغل تبلیغ کننده متوجه خواهیم شد که نتیجه دلخواه حاصل نشده و صرفا هزینه و انرژی زیادی بابت آن به هدر رفته است !

 

 

مشکل چیست و چرا از تبلیغات نتیجه نمیگیریم ؟

اساسا باید بپذیریم تبلیغات زیر مجموعه بازاریابی (مترادف ناقص مارکتینگ ) بوده و می بایست به عنوان یکی از فعالیت های کلیدی زیر مجموعه بازاریابی دیده شود . طبق بررسیهای انجام شده مشکل عدم نتیجه گیری در تبلیغات از همین نقطه آغاز میگردد!

یک تبلیغ سه بعدی جذاب از نایکی را ببینید (کلیک کنید )

بصورت عمومی  کسب و کارها و مشاغل مختلف برنامه ای خاص هرچند کوچک در حوزه مارکتینگ نداشته و  بدون هیچ استراتژی و یا دسترسی به داده های پیش نیاز تبلیغات ، اقدام به تبلیغ می نمایند . عدم شناسایی و توجه به پرسونای مخاطبین ،عدم توجه به پیام مناسب در کمپین ،عدم توجه به انتخاب رسانه های درست متناسب با پرسونای مخاطب و همچنین اجرای تبلیغات جزیره ای و بی ارتباط در رسانه های مختلف نامناسب ، از جمله مواردی است که در شکست تبیلغات نقش پررنگی خواهند داشت .

مسلما شرکتهای دارای ساختار و برند تعریف شده در برگزاری کمپینهای تبلیغاتی الزام به پیروی از دستورالعمل برندینگ داشته که متاسفانه بسیاری از آنها به این امر نیز توجه کافی ندارند !

بد نیست مروری بر تعریف کلاسیک تبلیغات داشته باشیم :

تبلیغات‌ بعنوان‌ روش‌ یاروش‌های‌ بهم‌ پیوسته‌ (درقالب‌یك‌مجموعه) برای‌ بسیج‌ و جهت‌ دادن‌ نیروهای‌ اجتماعی‌ وفردی‌ ازطریق‌ نفوذ در شخصیت ،افكار و عقاید واحساسات‌ آنها جهت‌ رسیدن‌ به‌ یك‌ هدف‌ مشخص‌ كه‌ این‌هدف‌ ممكن‌ است‌ اقتصادی ، سیاسی، نظامی، فرهنگی‌ و..مشروع‌ و نامشروع‌ باشد. تبلیغات به طور خلاصه به معنی رساندن پیام است . می توان شیوه ها و فوت و فن های ارایه این تبلیغ را تکنیک های تبلیغات تعریف کرد و راه هایی که بتوان تبلیغ را پیش برده و ادامه حیات آن را تضمین و اثر بخشی خود را همچنان حفظ نمود تاکتیک تبلیغاتی تعریف کرد. در واقع می توان تبلیغات را تاکتیک و تکنیک های نفوذ در عقاید و افکار مردم نیز تعریف کرد.

یادمان باشد تبیلغات صرفا برای جذب مشتری و فروش انجام نمی شود .

تبلیغات هدفمند در سه گروه اصلی زیر قرار خواهند داشت :

  • تبلیغات اطلاع دهنده
  • تبلیغات متقاعد کننده
  • تبلیغات یادآوری کننده

بصورت کلی برگزار تبلیغات با اهداف جزیی مانند موارد زیر انجام میگردد تبلیغات با هدف افزایش آگاهی از برند ، تبلیغات با هدف اطلاع رسانی و رونمایی از محصول یا خدمت جدید ، تبلیغات با هدف فروش محصول یا کالا ، تبلیغات با هدف ترغیب مخاطبین به مشارکت در یک فعالیت ،و..غیره

 

با کارگاه آموزشی چگونگی تدوین کمپین تبلیغاتی هدفمند آشنا شوید (کلیک کنید )

 

تبلیغات ترکیبی از علم و مهارت می باشد که در تدوین ،طراحی ،اجرا و کنترل آن نیازبه مهارتهای تخصصی و درک درست از مفاهیم مدیریت کسب و کار ، برندینگ و مارکیتنگ و فروش ، می باشد .