رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

متاورس و صنعت املاک و مستغلات

 

متاورس و صنعت املاک و مستغلات

برای درک بهتر مفهوم متاورس اول نگاهی به معنای آن میاندازیم. متاورس از دو واژه متا (Meta) و ورس (Verse) تشکیل شده است. کلمه متا به معنی «برتر» و ورس که از کلمه  «Universe» گرفته شده به معنی «جهانی» است. به این ترتیب عبارت متاورس را می‌توان «جهان برتر» یا «برتر از جهان» تلقی کرد.

با وجود اینکه هنوز خیلی با نمونه‌های کاربردی فناوری متاورس فاصله داریم اما این مفهوم مدتهای طولانی و برای چندین دهه است که در داستان‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و فناوری‌های دیجیتال مطرح بوده است. در حقیقت واژه متاورس و خلق آن به دهه ۹۰ میلادی زمانی که نیل استفنسون (Neal Stephenson) کتابی با نام اِسنو کرَش (Snow Crash) منتشر کرد باز می‌گردد.

به لطف افزایش پذیرش فناوری‌های غیرمتمرکز و رشد متاورس، املاک و مستغلات دیجیتالی نیز در حال رشد هستند و این بازار ممکن است در آینده شاهد انقلاب بزرگی باشد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، در حال حاضر، دیسنترالند شناخته‌شده‌ترین متاورس مدرنی است که امکان خرید و فروش املاک دیجیتال، کاوش، تعامل و بازی کردن را برای کاربران سراسر جهان فراهم می‌کند. گستردگی و قابلیت‌های بسیار متاورس دیسنترالند باعث شده که توجه کاربران زیادی به سمت صنعت پرسود و همیشه در حال رشد املاک و مستغلات دیجیتال جلب شود.

در تاریخ ۲۵ نوامبر گزارش‌ شد که شرکت املاک و مستغلات متاورس گروپ (Metaverse Group) یک قطعه زمین مجازی در دیسنترالند را به قیمت ۲٫۴۳ میلیون دلار خریداری کرده است. طبق گزارش‌ها، این زمین برای تسهیل ورود برندهای معروف به صنعت مد دیجیتال، استفاده خواهد شد.

با توجه به همه این‌ها، بدیهی است که املاک و مستغلات تجاری مستقر در متاورس، در سال‌های آینده نقش مهمی در صنعت املاک و مستغلات جهانی خواهند داشت. در این میان، شرکت‌هایی مانند متاورس گروپ هم در اکثر موارد مانند یک شرکت املاک و مستغلات سنتی کار می‌کنند و وظایفی همچون خرید، فروش و بازاریابی ملک دیجیتال را بر عهده دارند.

با وجود قیمت‌های بالای املاک متاورسی، علاقه به این دارایی‌ها همچنان در حال افزایش است، به‌ویژه که همه‌گیری ویروس کرونا افراد بیشتری را به سمت فعالیت‌های آنلاین سوق داده است. این علاقه به املاک و مستغلات متاورسی تا جایی پیش رفته که اکنون رقابت شدیدی در این بازار وجود دارد و حتی، افراد مشهور هم فعالیت‌های خود در املاک دیجیتالشان را تبلیغ می‌کنند.

به عنوان مثال، در اواخر ماه سپتامبر، اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، رپر افسانه‌ای، از همکاری با پروژه سندباکس برای راه‌اندازی عمارت و کلکسیون توکن‌های NFT خود در این متاورس خبر داد. ماه بعد، پاریس هیلتون (Paris Hilton)، خواننده معروف، به عنوان یکی از هنرمندان اصلی اولین فستیوال متاورسی در دیسنترالند حضور داشت.

در این میان، شرکت‌های فناوری بزرگ همچون متا (فیسبوک سابق) و مایکروسافت نیز از این قافله عقب نمانده و در حال گسترش فعالیت‌های خود در حوزه متاورس هستند.

همانطور که متاورس به رشد و گسترش خود ادامه می دهد، املاک و مستغلات دیجیتال نیز رشد خواهند کرد. خریداران و سرمایه گذاران باهوش خواهند بود که جلوتر از باقی جامعه باشند و زودتر به این بازار آینده دار عبور کنند.