رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

شناسایی عادات بد در کسب و کار و جایگزینی آن با عادات خوب یعنی حرکت به سوی موفقیت

 

 

شناسایی عادات بد در کسب و کار و جایگزینی آن با عادات خوب  یعنی حرکت به سوی موفقیت

گفت و گویی کوتاه با آقای دکتر علی غفارهاشمی

آقا دکتر به عنوان یک بنیانگذار  فعالیت اقتصادی و همچنین مشاور در حوزه مدیریت کسب و کار چه پاسخی به این چالش بزرگ در زیست بوم اقتصادی خواهید داشت ؟

"همه مدیران و کارشناسان در فعالیت های اقتصادی مدعی به اتخاذ بهترین استراتژی ها و برنامه های توسعه  و موفقیت در کسب و کار خود هستند ولی تجربه ثابت کرده تنها تعداد محدودی از سازمانها به معنای واقعی موفقیت را تجربه نموده اند  "

 

 

"در ابتدا ، از صمیم قلب آرزو دارم شاهد  توسعه  و موفقیت مستمر در تمامی کسب و کار های ایران زمین باشیم. 

بصورت کوتاه و از زاویه ای متفاوت این مورد را بررسی کنیم . هرچند این چالش دارای ابعاد متفاوتی است که در ادامه به یکی از ابعاد کلیدی آن اشاره خواهم کرد

باید واقع بین باشیم . تصمیم در مورد موفقیت در کسب و کار در توان ما نیست !

اما در مقابل باید بپذیریم  ، ما می توانیم تصمیم بگیریم که ، در جهت تحقق اهداف کسب و کار خود چه رفتاری داشته باشیم  و در صورت تبدیل این رفتار به عادت ، مسلما موفقیت در کسب و کار را تجربه خواهیم کرد .

چالش دقیقا در همین نقطه است ! تبدیل رفتار اثر بخش به عادات خوب در کسب و کار به درستی انجام نشده و یا به ندرت اتفاق می افتد

عادت چیزی است که به قول ناپلئون هیل، هم موفقیت و هم شکست تا حد زیادی به آن وابسته می باشد. شاید غیر قابل باور باشد که در طول روز تقریبا 40 درصد از رفتار هایی که انسان ها انجام می‌دهند بر اساس عادت می‌باشد. عادت به قدری اهمیت دارد که می‌توان گفت آنها هستند که تعیین کننده موفقیت یا شکست در زندگی  و کسب و کار ما می باشند .

 

عادت یک جریان عادی رفتار است که به صورت منظم تکرار می‌شود. عادت یعنی فعالیتی که ما آن را ارادی و غیرارادی به صورت پیوسته و منظم انجام دهیم، آن قدر آن را تکرار کنیم تا ناخودآگاه تمایل به انجام دادن آن‌ها داشته باشیم، از انجام دادن آن حس خوشایندی به ما دست دهد و اگر هم به هر دلیلی نتوانستیم آن را انجام دهیم حسی نا خوشایند و یا نارضایتی از خودمان داشته باشیم.

آیا دنبال کردن مراحل فرایند فروش در تیم فروش سازمان ما به یک عادت تبدیل شده است ؟ آیا حضور منظم و اثر بخش در کسب و کار ما نهادینه و به یک عادت رفتاری خوب سازمانی تبدیل شده است ؟ آیا پیگیری تا حصول نتیجه به عنوان یک عادت در تک تک پرسنل ما به عنوان یک عادت دیده می شود ؟ آیا پیروی از دستورالعمل برندینگ در تولید محصول یا ارایه خدمات و تعامل با مشتری به عنوان یک عادت در سازمان دیده می شود ؟ و مثالهای بیشماری از این دست ....

باید یادآوری کنم شناسایی عادات بد در کسب و کار و جایگزینی آن با عادات خوب  یعنی حرکت به سوی  موفقیت !

ترک عادت بد ،برای شروع خوب است ولی اصلا کافی نیست. شما برای پیشروی در مسیر اهداف کسب و کارخود، باید رفتارهای جدیدی در خود و تیم خود به وجود بیاورید و با تکرار و سماجت، مسیر عصبی آن را در ذهن کل تیم  ساخته و سرانجام آن را تبدیل به یک عادت کنید. عادتی که پله‌ای باشد برای بالا رفتن مجموعه شما و رسیدن به موفقیت.

 

 

یک مثال ساده :

طی یک بررسی ساده در یک کسب و کار کوچک با تعداد پرسنل 30 نفر ، مشخص شد در طی پنج سال گذشته عدم تمایل به آموزش و توسعه در حوزه های مختلف عمومی و تخصصی در بین پرسنل تبدیل به  یک عادت رفتاری بد گردیده است . با برنامه ریزی و استفاده از الگوهای مختلف انگیزشی و گیمیفیمشن ، پرسنل مجموعه ترغیب به مشارکت در فعالیت های آموزشی شده و آموزش به عنوان یک رفتار مثبت و با امتیاز ،در ذهن پرسنل نهادینه شد و در بازه زمانی چهار ماه این رفتار تبدیل به یک عادت خوب در آن کسب و کار گردید . نهایتا این مجموع اقتصادی از یک مجموعه ساکن منفعل به یک مجموعه پویا و خلاق تبدیل گردید

شناسایی عادات بد و چایگزین نمودن آن با عادات خوب در کسب و کار از مهارت های کلیدی رهبران سازمان می باشد که تا حد بسیار زیادی  می تواند چالش مطرح شده را مدیریت نماید."

 

با خدمات مشاوره تخصصی شرکت رهپویان7 در حوزه مدیریت کسب و کار آشنا شوید (کلیک کنید )