رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

استفاده از هوش مصنوعی chat GPT و تولید محتوا !

 

استفاده از هوش مصنوعی chat GPT و تولید محتوا ! 

اساساً، ChatGPT یک «چت‌بات»  مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده‌ای را در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی درک کند.ربات پاسخگوی ChatGPT می‌تواند مسائل پیچیده در سطح دانشگاهی را حل کند، همچنین مطالب وبلاگی تولید کند، متن آهنگ بسازد، صفحات HTML ایجاد کند و سایر مواردی از این دست را انجام دهد.

لازم به ذکر است در حال حاضر برای کاربران داخل ایران (که شماره تلفن همراه آن‌ها مربوط به کشور ایران است)  ظاهراً به دلیل تحریم‌ها امکان ثبت‌نام وجود ندارد، مگر آنکه به نوعی بتوانیم از شماره تلفن دیگری (مثل شماره‌های مجازی) استفاده کنیم. ضمن اینکه ظاهراً با آی پی ایران، صفحه ChatGPT در وب‌سایت سازنده آن، یعنی OpenAI باز نمی‌شود و لازم است به هر نحوی IP دستگاه تغییر داده شود.

 

 

باید بپذیریم دستیار مجازی ChatGPT یک مدل زبانی ستودنی و قابل ستایش است که می‌تواند به گونه‌ای منحصربفرد و بی‌مانند متن و کدهای برنامه نویسی تولید کند. چت جی پی تی در یافتن پاسخ برای سوالاتِ چالش‌بر انگیز، به خوبی عمل می‌کند و می‌تواند پاسخ‌ها را به گونه‌ای متقاعد‌کننده و باورپذیر ارائه دهد. یکی از قابلیتهای مهم این فناوری  استفاده در مدیریت تولید و انتشار محتوای هدفمند است !

۴فعالیت  اصلی که این تکنولوژی درمدیریت  تولید محتوا و بهینه سازی آن  قادر به انجام آن خواهد بود عبارتند از :

  1. تولید محتوا: بااستفاده از بانک اطلاعات غنی‌ و مدل‌هایی که برای یادگیری این ماشین استفاده شده است (که البته برای زبان فارسی، منابع خیلی کمی وجود دارد.) می‌تواند تولیدمحتوا برای بلاگ پست، مقاله یا حتی پست سوشال مدیا تولید کند.
  2. افزایش کیفیت محتوای تولید شده: محتوای تولید شده ازطریق این چت بات، نسبت به محتوای تولید شده توسط انسان، از کیفیت بالاتری برخوردار است؛ چراکه مدل‌های بیشتری را نسبت به هرانسان نویسنده‌ای دیده، از آن‌ها یاد گرفته و براساس آن، مدل‌هایی که انسان‌ها دوست دارند مطب بخوانند را پیدا کرده است. این ویژگی هوش مصنوعی chat GPT در سازمان، به کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند محتواهای غنی‌تری را به کاربران خود ارائه دهند.
  3. افزایش تنوع محتوا: چت جی پی تی، توانایی تولیدمحتوای متنی، صوتی و تصویری را همزمان دارد. این ویژگی هوش مصنوعی chat GPT قدرت فراوانی به کسب و کار‌ها برای تولید انواع محتواهای ارزشمند می‌دهد.
  4. تولید محتوای اختصاصی: این تکنولوژی توانایی تولید محتوای کاملاً اختصاصی بر هرفرد را دارا است. به این صورت، می‌تواند برای هرشخص، باتوجه به شرایط و علایقش، محتوای اختصاصی تولید کند و درنتیجه، احتمال خوانده شدن محتوا و به دنبال آن، وایرال شدنش را افزایش دهد. همچنین کاربرد این هوش مصنوعی chat GPT در سازمان، تولید محتوای اختصاصی برای هر کسب و کار و باتوجه به استراتژی سازمان است تا وجه تمایز آنان را حفظ کند.

 

 

لازم به یادآوری است پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، گوگل سرانجام جدی‌ترین رقیب چت‌بات ChatGPT را معرفی کرد. به روایت سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، بارد (Bard) «سرویس هوش مصنوعی آزمایشی مکالمه‌محوری» است که به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد و در مکالمات شرکت می‌کند. بارد از امروز توسط گروه کوچکی از کاربران قابل‌مشاهده است و در هفته‌های آینده «به‌صورت گسترده‌تر در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.»

 

با خدمات مشاوره و آموزش مدیریت کسب و کار شرکت رهپویان7 آشنا شوید