رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

چرخه بازاریابی چیست ؟(پرسش از شما ، پاسخ ازما )

 

چرخه بازاریابی چیست ؟(پرسش از شما ، پاسخ ازما )

چرخه بازاریابی یک فرایند مدیریتی است که شامل مراحل مختلفی از تحقیق و توسعه، طراحی، تولید، تبلیغات، فروش و خدمات پس از فروش است. این چرخه به صورت دائمی در حال حرکت است و هدف آن جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان قبلی و افزایش فروش و سودآوری است.
مراحل چرخه بازاریابی عبارتند از:
1- تحقیقات بازار: در این مرحله، شناخت بازار و نوع محصولات و خدمات مورد نظر بسیار مهم است. باید نوآورانه بودن را به دست آورده و نقاط قوت و ضعف رقبا را بشناسید.
2- توسعه محصول: در این مرحله، باید به طور دائم به روز رسانی کالا گذارده شود. همچنین باید به سلایق و نظرات مشتريان پاسخگو باشید.
3- تبلیغات و بازاریابی: در این مرحله، باید روش‌های مناسب برای تبلیغات و بازاریابی محصول را پیدا کنید. این شامل تبلیغات در رسانه‌های مختلف، فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي و سئو است.
4- فروش: در این مرحله، باید به فروش کالا پرداخت و به دنبال جذب مشتريان جديد باشید.
5- خدمات پس از فروش: در این مرحله، باید خدمات پس از فروش مناسب را به مشتريان ارائه داد. همچنین باید به نظرات آن‌ها گوش داد و سعی کنید نقطه ضعف خود را به نقطه قوت تبديل کنید.

 

با خدمات تخصصی مشاوره و آموزش مدیریت و توسعه کسب وکار در شرکت رهپویان7 آشنا شوید 

 

اطلاعات تکمیلی :

مارکتینگ یا بازاریابی به فرایند طراحی، اجرا و تحلیل استراتژی‌های تبلیغاتی، فروش و توزیع محصولات و خدمات برای جذب مشتریان، افزایش فروش و افزایش سود شرکت‌ها گفته می‌شود. در واقع، بازاریابی به تمام فعالیت‌های مربوط به تعامل با مشتریان از جمله تحقیقات بازار، طراحی محصولات، قیمت‌گذاری، تبلیغات و فروش اشاره دارد. هدف نهایی بازاریابان جذب و نگه‌داشت مشتریان است.

 

 

تعریف بازاریابی در Hubspot

بازاریابی به هرگونه اقداماتی اشاره دارد که یک شرکت برای جذب مخاطبان به محصول یا خدمات خود انجام می‌دهد، از طریق پیام‌دهی با کیفیت بالا. هدف بازاریابی، ارائه ارزش مستقل برای چشم‌اندازها و مصرف کنندگان از طریق محتوا است، با هدف نشان دادن ارزش محصول، تقویت وفاداری برند و در نهایت افزایش فروش.

 

از دیدگاه فیلیپ کاتلر بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله. موضوع مبادله بطور طبیعی به بازار منتهی می‌شود. تعریف بازار عبارت است از محلی برای مبادلات بالقوه. اندازه بازار به تعداد افرادی بستگی دارد که به محصول به معنی عام علاقه‌مند هستند و حاضرند منابع لازم را برای بدست آوردن محصول مبادله کنند. هرگاه امکان بالقوه برای داد و ستد موجود باشد، بازار نیز وجود دارد.

 

از شما دعوت می شود این مقاله را مطالعه نمایید 

بیش از گذشته در استراتژی مارکتینگ خود به مدل فلای ویل ( Flywheel ) توجه کنید !

 

 

موفقیت یک انتخاب است !