رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

آماده سازی کسب و کار در فروش به نسل Z یا نسل جوان ( 2 دقیقه مطالعه )

 

آماده سازی کسب و کار در فروش به نسل Z یا نسل جوان  ( 2 دقیقه مطالعه )

امروزه جمعیت نوجوانان و جوانان نسل Z یعنی محدوده ۱۳ تا ۲۴ سال نامیده می شوند، در حال پیشی گرفتن از جمعیت نسل هزاره (محدوده ۲۴ تا ۳۸ سال) هستند. نسل Z تقریباً ۴۰ درصد از مصرف کنندگان را تشکیل داده و بخش قابل توجهی از قدرت خرید را به خود اختصاص داده اند.

دوران کودکی‌‌ آن‌ها دورانی بوده که در آن تلفن‌های هوشمند تقریبا همه‌جا حضور داشته‌اند و اختصاص ۲۳ ساعت در هفته به تماشای محتواهای ویدیویی امری عادی بوده است. آن‌ها اهل تکنولوژی و شکاک هستند و مانند هر نسل نویی برای نسل‌های قبلی‌اش، دستیابی به آن‌ها و استراتژی فروش برای نسل Z سخت است.

 

 

این گروه، که 35.9 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، هنوز قدرت خرید بالایی ندارند، اما برندها باید به آن‌ها توجه کنند تا دوام آن‌ها در بازار تضمین شود. 4 نکته اساسی در جهت ایجاد ارتباط با این نسل و آمادهسازی فروش به آنها به شرح زیر می باشد

زبان Z را یاد بگیرید.

جوانان این نسل مفهومی‌تر هستند، از کلمات کمتری استفاده می‌کنند، ترکیبی و مبتنی بر تصویر قوی‌تری هستند. شما باید پلتفرم‌های جدیدی مانند Vine یا اینستاگرام را امتحان کنید. برای آن‌ها، رسانه‌های سنتی کافی نیستند، بنابراین نیازمند تلاش‌های مشترک هستند. برای مثال، کوکا کولا یک تجارت تلویزیونی انجام داد که به گوشی‌های هوشمند بینندگان متصل بود.

به سمت آن‌ها پیش بروید.

نسل Z به برندهایی که تنها می‌خواهند هویت خود را برجسته کنند، علاقه‌ای ندارد، آن‌ها نمی‌خواهند به دنبال شرکت‌هایی که می‌خواهند قهرمان باشند، بروند. بلکه، آن‌ها می‌خواهند که شرکت‌ها به آن‌ها کمک کنند تا مشکلات را حل کنند یا داستان خودشان را بسازند

درک کنید که «واحدهای پولی» دیگری نیز وجود دارند.

سطح نفوذی که آن‌ها می‌توانند در رسانه‌های اجتماعی داشته باشند، برای آن‌ها بسیار مهم است. این به عنوان ارز اجتماعی شناخته می‌شود. برند‌هایی که به دنبال رسیدن به نسل Z هستند باید به آن‌ها کمک کنند تا قدرت اجتماعی خود را با فروش و برنامه‌های کاربردی حفظ کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا برجسته شوند.

آن‌ها را به هم وصل کنید.

نسل Z می‌داند که ارائه یک محصول کافی نیست چون آن‌ها می‌دانند که سایر برندها نیز همین کار را می‌کنند. آن‌ها به دنبال تجربیات خرید به یاد ماندنی هستند که به آن‌ها کمک می‌کند کار دیگری انجام دهند. به عنوان مثال، کفش‌های تامز با ارائه کفش برای افراد نیازمند به ازای هر خرید، نمونه موفقی از این عامل بود.

آن‌ها نسبت به آنچه که در دنیای آن‌ها اتفاق می‌افتد بسیار حساس هستند، اما می‌خواهند به شیوه‌ای عملی تغییر ایجاد کنند. یعنی، آن‌ها قصد ندارند فعالان را با تعاونی‌های سبک صلح سبز ترک کنند، اما قصد دارند مارک‌هایی را بخرند که باور دارند به چیزی یا کسی کمک می‌کنند.

 

 

جهت آشنایی با خدمات ویژه مشاوره  شرکت رهپویان 7 در متاورس کلیک کنید