رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

معرفی کتاب ذهن متمرکز (نویسنده مایکل هایت )

 

ذهن متمرکز

سیستمی برای افزایش تمرکز و بهره وری در کار و زندگی

این کتاب نوشته مایکل هایت و ترجمه لیلا حیدری توسط انتشارات آریانا قلم به بازار کتاب عرضه شده است .

بهره وری به معنی انجام کار بیشتر نیست بلکه به معنی انجام کار درست است

مهم‌ترین کلمه در فرهنگ ما “بیشتر” است. ما با محصولات بیشتر، سرعت بیشتر، کار بیشتر، و استرس بیشتر بمباران شده‌ایم. همیشه در تلاشیم کارهای بیشتری را در لیست کارهای روزانه‌مان بگنجانیم، آن هم لیستی که از قبل پر شده است. برای همین به دنبال بهره‌وری بیشتر هستیم. اما چقدر می‌توانیم خودمان یا برنامه را کش بدهیم؟ مایکل هايت راه جایگزینی برای این مسیر که انتهای آن نابودی است ارائه می‌دهد. او در کتاب «ذهن متمرکز» این موضوع را به بحث می‌گذارد که ما هدف اشتباهی را نشانه گرفته‌ایم  ما نباید بيشتر كار كنيم بلکه باید کار درست را انجام دهیم. گفتنش راحت است. مخصوصاً وقتی محل کارتان پر از حواس‌پرتی است که مانع از تمرکز شما می‌شود. اما هايت معتقد است اگر بتوانیم این حواس‌پرتی‌ها را کنترل کنیم، هم بهره‌وري ما بیشتر می‌شود هم محل کار را با آرامش و خیال راحت‌تری ترک می‌کنیم.

با کارگاه آموزشی رفتارشناسی با مدل جهانی DISC آشنا شوید

در این کتاب می‌خوانید که چطور با خوابِ بیشتر بهره‌وری شما نیز بیشتر می‌شود. بیشتر مردم فکر می‌کنند برای بهره‌‌وری بیشتر باید قرار شام‌شان را با دوست‌شان لغو کنند یا ساعت‌های کمتری بخوابند. اما نه تنها این کار به سلامت روانی آنها آسیب می‌رساند بلکه کاملاً بی فایده است.

بیشتر مردم فكر مي‌كنند زمان منعطف است و اگر 20 درصد بیشتر کار کنند، بهره‌وری‌شان 20 درصد بیشتر می‌شود. اما زمان ثابت است، و سطح انرژی ما تمام‌شدنی است. همانطور كه خواندید بهره‌وری به این معنی نیست که بیشتر کار کنید، بلکه به این معنی است که کار درست را بیشتر انجام دهید.

گفتنش راحت است. مخصوصاً وقتی محل کارتان پر از حواس‌پرتی است که مانع از تمرکز شما می‌شود. اما هايت معتقد است اگر بتوانیم این حواس‌پرتی‌ها را کنترل کنیم، هم بهره‌وري ما بیشتر می‌شود هم محل کار را با آرامش و خیال راحت‌تری ترک می‌کنیم.

 

پیشنهاد می شود مطالعه کنید : گیمیفیکیشن ، بازی نیست !