رهپویان7 ستاره آسمان

09902505144​​​​​​​

موفقیت یک انتخاب است !

گیمیفیکیشن در صنعت بیمه

 

گیمیفیکیش و صنعت بیمه

گیمیفیکیشن به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های تکنولوژی دهه‌های اخیر، نقش مهمی در بسیاری از صنایع از جمله صنعت بیمه در جهان ایفا می‌کند. طبق تحقیقات به عمل آمده، بیشترین میزان استفاده و کارایی این مفهوم پس از بخش عمومی و دولت، به نهادهای مالی هم‌چون بانک و بیمه اختصاص دارد . چنانچه می دانیم  گیمیفیکیشن با هدف رفع یا مدیریت چالش ، بهینه سازی یک فرایند ، بهینه سازی کاربری منابع بالاخص منابع انسانی ،ایجاد عادت  رفتاری و یا اصلاح یک عادت رفتاری قابل استفاده می باشد. با توجه به این تعریف مشخصا گیمیفیکیشن می تواند در بسیاری از فعالیت های کلیدی مرتبط با جذب و نگهداشت مشتری نقش ایفا نماید .

امروز شرکت‌ها بیمه زیادی گیمیفیکیشن را در استراتژی‌های بازاریابی خود به کار گرفته‌اند. بصورت خلاصه رایج‌ترین کاربردهای گیمیفیکیشن در صنعت بیمه عبارتند از:

  • ارائه اطلاعاتی درخصوص محصولات/خدمات به مشتریان
  • ساده‌سازی فرآیندهای پیچیده
  • ترویج مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه
  • ترویج نام تجاری (برند) شرکت
  • ترویج آگاهی درخصوص رفتار سالم

 

 

اما یکی از حذاب تریت کاربردهای گیمیفیکیشن در صنعت بیمه ، افزایش آگاهی از برند بیمه و ترغیب مشتری به استفاده از خدمات بیمه می باشد . امروزه، برخی از شرکت‌های بیمه برای ارائه اطلاعات مربوط به محصولات خود به مشتریان، از گیمیفیکیشن استفاده می‌کنند. شرکت‌های بیمه می‌توانند با ایجاد سیستم‌ها و اپلیکیشن‌های گیمیفیکیشن که اطلاعاتی درباره طرح‌های مختلف بیمه‌ای در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهد، این فرآیند را تسهیل کنند. به عنوان مثال، شرکت ترایگ، که یک شرکت بیمه دانمارکی است، آزمونی در زمینه سلامت دهان و دندان طراحی کرد. هدف این آزمون این بود که مشتری‌های راغبی برای تیم بازاریابی خروجی آن‌ها ایجاد کرده و سطح آگاهی مردم را درمورد محصولات بیمه دندانپزشکی‌شان، افزایش دهد. این آزمون از پنج پرسش در مورد دندان‌ها تشکیل شده بود. مثلاً یکی از پرسش‌ها این بود: آیا شراب سفید هم درست مانند شراب قرمز لکه‌هایی روی دندان‌ها ایجاد می‌کند؟

این آزمون ۵۹۵ مشتری راغب ایجاد کرد و یک نرخ تبدیل ۲۹درصدی برای کسانی که این آزمون را انجام داده بودند، ایجاد کرد. آن‌ها از قبل به مشارکت‌کنندگان این آزمون اطلاع داده بودند که قرار است از طرف تیم بازاریابی خروجی شرکت ترایگ، تماسی با آن‌ها برقرار شود. اعضای تیم در طول این تماس به سؤالات مشتری‌ها درباره محصولات پاسخ می‌دادند و از این طریق، حتی مشتری‌های راغب بیشتری هم جذب می‌کردند.

 

 

این شیوه گیمیفیکیشن کاری می‌کند که مشتری‌ها احساس کنند با انجام این آزمون چیزی به دست آورده‌اند و از این طریق، تلنگری به احساسات کاربر می‌زند. در عین حال، بیمه‌گر هم با این کار، نام تجاری خود را ترویج داده و اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خود به مشتری‌ها می‌دهد.