رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

ارتباط برندینگ و موفقیت در صنعت ساختمان

 

 

ارتباط برندینگ و موفقیت در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان، صنعتی است که با یکی از نیازهای اساسی بشر روبرو است و آن نیاز به مسکن و ساختمان است. مشاغل مربوط به صنعت ساختمان از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به شمار می‌روند و حدود ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور وابسته به این صنعت است.چنانچه می دانیم این صنعت شامل طیف گسترده ای از صنایع کوچک و بزرگ شامل نهاده های ساختمانی ، تاسیسات ، درب و پنجره ، لوله و اتصالات ، معماری ، ساخت و ساز ، دپارتمان های املاک و حتی کسب و کارهای نوپا فعال در حوزه های ساختمانهای سبز و ساختمانهای هوشمند و غیره می باشد.

این در حالیست که امروزه خریداران و متقاضیان  ، املاک ، مستغلات ، نهاده های ساختمانی و حوزه های مختلف ذکر شده در بالا ، در میان انبوه کسب و کارهای فعال در این حوزه به دنبال کسانی هستند که صرفا حقیقت را در مورد محصولات و خدمات خود ارائه نمایند. آنها به دنبال تخصص و هویت در محصولات و خدمات می باشند. در زمانی که خریداران اطلاعات خود را در این زمینه گسترش می‌دهند دیگر سازندگان نمی توانند با ارائه اطلاعات جزئی از محصول خود و یا چاپ چند عکس خیره‌کننده در مجلات آنها را به فروش برسانند. زمان تغییر کرده است و مسئله اصلی در صنعت ساختمان، بنای پایگاهی است که درآن، در جایگاه نخست باشید. زیرا وارد شدن به دنیای ذهن مشتری بسیار ساده‌تر از آن است که او را متقاعد سازید محصولی که شما ارائه می دهید بهتر از محصولی است که، پیشتر از شما به ذهن او وارد شده است و از آنجایی که هنوز در صنعت ساختمان ایران نام های زیادی به ذهن مشتری وارد نشده است بازاری بکر پیش روی تمام کسانی خواهد بود که در این زمینه برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمایند. برند پیشرو، همیشه در هر زمینه‌ای، نخستین نام تجاری است که در ذهن مشتری جا می‌گیرد. ببرندینگ جنگ نگرش هاست، نه جنگ محصولات و در نهایت فعالین اقتصادی در این حوزه  در می‌یابند که قدرت بازار در دست صاحبان برندهاست.

 

 

برندینگ از مباحث مهم و اصلی استراتژی‌های در کسب و کار به شمار می‌رود در صنعت ساختمان نیز موضوع برندینگ یا همان تثبیت نام تجاری، رکنی اساسی در آن خواهد داشت به طوری که می‌تواند تولیدکننده را قادر سازد سهم قابل توجهی از بازار مصرف کننده را جذب نماید و حس وفاداری نسبت به محصول یا خدمت را برای مشتری ایجاد کند. هرچند که وفاداری نسبت به نشان تجاری، نه تنها به تمایل افراد به تکرار خرید یک نشان تجاری یکسان در زمان‌های مختلف اشاره دارد، بلکه به تعهد روانی و تمایل نگرشی به سوی یک نشان تجاری نیز تاکید می کند. بنابراین مشتریان وفادار به یک نشان تجاری، نه تنها یک نشان را می خرند بلکه حتی زمانی که یک گزینه بهتر به بازار می‌آید، همچنان به نشان تجاری پیشین وفادار می مانند. بطوری که مشتری، محصولات جایگزین را حتی با پیشنهاد قیمت پایین‌تر رد می کند.

توجه به ایجاد برندی توانمند و برندسازی در صنعت ساختمان در هر حوزه کاری ، اعتبار آن کسب و کاررا تایید نموده و افزایش می دهد . همچنین باعث خواهد شد  مشتریان به راحتی کسب و کار را تایید کرده و محصولات آن را خریداری نمایند. تعداد مشتریان وفا دار در کسب و کار را افزایش داده، باعث ایجاد شناخت در بین مشتریان و ارتباط عاطفی با ایشان خواهد شد.

برندینگ پیام و شعار کسب و کار را به خوبی در بین مخاطبان انتقال خواهد داد ، و در نهایت باعث ماندگاری ، رضایت و وفاداری پرسنل فعال در کسب و کار میگردد .

توجه اصولی به این موضوع و استفاده از متخصصین و کارشناسان خبره و الزام به پیروی و اجرای ساختار برندینگ بصورت مستمر ، موفقیت فعالین حوزه صنعت ساختمان را در پی خواهد داشت .

 

با خدمات مشاوره و آموزش مدیریت کسب و کار  ویژه صنعت ساختمان آشنا شوید