رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

معرفی کتاب ( رهبری با آرامش )

 

معرفی کتاب رهبری با آرامش

کتاب رهبری با آرامش؛ تسخیر قلب‎‌ها و ذهن‎‌ها و پیروزی در مسابقات زندگینامه و شرح نگرش مدیریتی کارلو آنچلوتی مربی نامدار فوتبال اروپا است که با همراهی کریس بورتی و مایک فورد و ترجمه شورش بشیری منتشر شده است. 

درباره کتاب رهبری با آرامش

از زندگی در خانواده‎ای تهی‎دست تا بازی در بهترین تیم باشگاهی تاریخ؛ در میلان افسانه‌‎ دهه‎ هشتاد و نود و دو بار بردنِ لیگ قهرمانان اروپا، تا مربیگریِ میلان و دو بار بردن لیگ قهرمانان اروپا و بردن لا دِسیما با رئال‎ مادرید، مسیرِ شگفت‌‎انگیزِ پرافتخارترین مربی حالِ حاضر اروپاست؛ مسیرِ تسخیرِ قلب‎‌ها و ذهن‌‎ها و پیروز‎شدن در مسابقات. مسیرِ بهترین ‎شدن.

فارغ از این‎که فوتبال را دوست داشته باشید یا نه، یا این‎که چه کسب‎‌وکاری داشته باشید یا این‎که چه رشته‎‌ای درس خوانده باشید، این کتاب داستان رسیدن به خواسته‌‎ها و آرزوها است، راهنمای از هیچ به‎ همه‌‎چیز‌ رسیدن، راهنمای گوش‎ دادن به صدای قلب و دویدن دنبال آرزوها است، داستان شکست‎ خوردن و برگشتن از عمق تاریکیِ شکست، داستانِ هدر ندادنِ استعداد، که اگر پسر یک کشاورز در پارمای ایتالیا می‎‌تواند با سخت‎ کوشی و پشتکار به بالاترین سطح بازی و مربیگری در دنیا برسد و پنج بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند، پس هر کسی می‎‌تواند به آرزوهایش برسد.

این کتاب نه تنها راهنمایی برای اهالی فوتبال، بلکه برای هر خواننده‎‌ای که به خود و آرزوهایش ایمان دارد خواندنی است؛ زندگی‎نامه‌‎ای که مدیریت را به ما می‎‌آموزد.

خواندن کتاب رهبری با آرامش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام عاشقان فوتبال و کسانی که به‌دنبال مدیریت موفق کسب‌وکارشان هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رهبری با آرامش

جز در مورد استثناهایی مانند سِر الکس فرگوسن در منچستریونایتد، دوران کاری مدیران در بیش‌تر گروه‌ها و طبقات جامعه از مسیر مشابهی تبعیت می‌کند. دوره‌ی کاری من هم در رئال‌مادرید به روشنی نشان‌دهنده‌ی این امر است و شباهت‌های زیادی با دوره‌هایی دارد که در تمام باشگاه‌های دیگر گذرانده‌ام.

نخستین مرحله خواستگاری است که در آن باشگاه به کار شما علاقه‌مند می‌شود و تلاش می‌کند از خدمات شما بهره‌مند شود. بعد ماه‌عسل آغاز می‌شود که در آن، همه از جمله بازیکنان، همکاران و هواداران، به شما زمان می‌دهند که بتوانید در موقعیت جدید جا بیافتید. اما متأسفانه همانند دیگر موقعیت‌های مشابه در زندگی، این دوران زیاد طول نمی‌کشد. سپس، اگر توانایی تحقق آن‌را داشته باشید، دوره‌ی موفقیت و ثبات از راه می‌رسد. موفقیت برای باشگاه‌های برتر به معنی فتح جام است، اما در رده‌های پایین‌ترِ لیگ، با معیارهای متفاوتی سنجیده می‌شود. سرانجام دوران ثبات هم به مراحل پایانی خود می‌رسد، رفته‌رفته مشکلات ظاهر می‌شود و این‌جاست که رابطه‌ها تَرَک برمی‌دارد. اگر به مادرید نگاه کنیم بی‌شک این زمانی بود که چالش‌های من آغاز شد. در نهایت پا به مرحله‌ی جدایی می‌گذاریم و به نقطه‌ی ناگزیری می‌رسیم که راه‌ها از هم جدا می‌شود. می‌توانیم این فرایند و این صعود و سقوط را «کمانِ رهبری» بنامیم. در مادرید کمانِ رهبری من بسیار تند و فشرده بود، اما در تمام باشگاه‌های بزرگ اوضاع بر همین منوال است. دیوید مویس در منچستریونایتد کم‌تر از یک سال فرصت کار پیدا کرد. من کمان بسیار ملایم‌تری هم داشته‌ام و ۸ سال را در میلان گذراندم که برای باشگاهی به آن بزرگی مدت‌زمان بسیار طولانی‌ای محسوب می‌شود. میانگین دوران مربی‌گری در لیگ‌های برتر انگلستان، اسپانیا یا ایتالیا بسیار کوتاه‌تر از این است. کمان تند در این لیگ‌ها وضعیت نرمال به شمار می‌آید.

در طول مسیر، لحظات مهمی پیش می‌آید که در آن رهبران می‌توانند بر حوادث تأثیر بگذارند و جهت حرکت آن‌ها را تعیین نمایند، اما برای من، در طی دوران حضورم در دنیای فوتبال، این نقاط عطف همواره به‌دنبالم آمده‌اند، حتا از همان نخستین شغلی که داشتم.

آشنایی با دوره غیر حضوری خودرهبری