رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

خداحافظی با 18هزار نفر در آمازون !

 

خداحافظی با 18هزار نفر در آمازون ! 

شرکت آمازون بیش از ۱۸ هزار کارمند را اخراج می‌کند که بزرگترین اخراج در تاریخ این غول اینترنتی به شمار می رود.اندی جاسی، مدیرعامل آمازون در یادداشتی، این تصمیم را که جدیدترین نشانه از عمیق شدن رکود صنعت فناوری است، به کارمندان این شرکت اطلاع داد و اعلام کرد این اقدام، فرآیند برنامه ریزی سالانه آمازون را دنبال می کند.

 

 

این تعدیل نیرو که از سال میلادی گذشته آغاز شد، در ابتدا قرار بود شامل حال حدود ۱۰ هزار کارمند شود اما اکنون افزایش یافته و در واحدهای خرده فروشی و منابع انسانی از جمله بخش استخدام کنندگان، متمرکز خواهد بود.

مدیرعامل آمازون گفت: آمازون در گذشته وضعیت اقتصادی نامعلوم و دشوار را تحمل کرده و ما همچنان منعطف خواهیم ماند. این تغییرات، به ما کمک خواهد کرد فرصت‌های بلندمدت را با ساختار هزینه قویتر، دنبال کنیم.

اگر چه چشم انداز اخراج کارمندان، ماهها بود که بر آمازون سایه افکنده بود و این شرکت اذعان کرده بود در دوران پاندمی کووید، بیش از اندازه کارمند استخدام کرده است اما افزایش شمار کارمندان اخراجی، نشان می دهد که دورنمای آمازون، تیره تر شده است. این شرکت با اعلام اخراج گسترده، به سایر غول‌های فناوری پیوسته است. شرکت سلزفورس روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد حدود ۱۰ درصد از کارمندانش را اخراج کرده و دارایی‌های ملکی خود را کاهش دهد.

سرمایه گذاران آمازون، واکنش مثبتی به اقدامات ریاضتی این شرکت نشان دادند و ارزش سهام آمازون، اواخر معاملات روز چهارشنبه پس از انتشار این خبر، حدود دو درصد صعود کرد.

اخراج ۱۸ هزار نفر، بزرگترین تعدیل نیرو برای شرکت‌های فناوری در دوران فعلی کندی اقتصادی محسوب می‌شود اما آمازون در مقایسه با همتایانش در سیلیکون ولی، کارمندان بیشتری داشته است. تعداد کارمندان آمازون تا پایان سپتامبر، بیش از ۱.۵ میلیون نفر بود و اخراج اخیر، معادل حدود یک درصد از کارمندان آمازون خواهد بود.

در زمان برنامه ریزی آمازون برای اخراج کارمندانش در نوامبر، یک سخنگوی این شرکت گفته بود: آمازون تقریبا ۳۵۰ هزار کارمند اداری در سراسر جهان دارد.

بزرگترین خرده فروش جهان، در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲ تلاش کرد خود را با کندی رشد فروش آنلاین که تحت تاثیر بازگشت مصرف کنندگان به عادت‌های قبل از دوران پاندمی روی داد، وفق دهد. آمازون، گشایش مراکز توزیع جدید را به تاخیر انداخت و استخدام در گروه خرده فروشی خود را متوقف کرد. همچنین روند گسترش واحدهای اداری خود را متوقف و کاهش هزینه‌ها را آغاز کرد.

 

مدیرعامل آمازون، کسب و کارهای غیرسودآور و آزمایشی از جمله تیم‌هایی که روی خدمات درمانی راه دور، ربات تحویل سفارش و دستگاه تماس ویدئویی کودک کار می کردند را حذف کرد.

آمازون همچنین تلاش کرده است ظرفیت مازاد را با تقاضای ضعیفتر تنظیم کند. از این رو، به دنبال فروش فضای اضافی در هواپیماهای باری خود بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت که به عنوان یک کتاب فروشی آنلاین، فعالیتش را آغاز کرد، شاهد افول بخش‌هایی از کسب و کارش بوده اما همچنان در رایانش ابری، تبلیغات و سرویس ویدئویی آنلاین، سرمایه گذاری می‌کند.

 

با دوره غیر حضوری و پروژه محور خود رهبری آشنا شوید