گیمیفیکیشن یعنی وارد کردن تفکرات، مکانیزم، روش و فنون بازی به فعالیتهایی که اصولاً بازی نیستند. برای مثال وقتی برای تغییر رفتار یا آموزش از مکانیزمهای بازی استفاده کنیم در واقع از گیمیفیکیشن استفاده کردهایم. در فارسی از کلماتی چون «بازی آفرینی»، «بازیوارسازی»، «بازیکاری» و… نیز استفاده میشود.
هدف نهایی گیمیفیکیشن ، تغییر دادن رفتار انسان هاست که این پیامد رفتاری با تقویت انگیزش و مشارکت مخاطبین به وجود می آید . در این کارگاه مفاهیم اصلی گیمیفیکیشن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و با ذکر نمونه های مختلف و تحلیل آنها سعی خواهد شد تا مخاطبین با استفاده کاربردی گیمیفیکیشن در حوزه های مختلف کسب و کار آشنا شوند .
رشد این مبحث و اقبال به آن به حدی می باشذ که کارشناسان و خبرگان کسب و کار ، اثر بخشی این مفهوم را در دهه اتی برابر با اثر گذاری شبکه های اجتماعی در دهه گذشته برآورد می نمایند
در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای حرفه ای از گیمیفیکیشن در فرایندهای مختلف کاری استفاده می نمایند .
در سال 1396 کتاب گیمیفیکیشن در کسب و کار توسط آقای دکتر علی غفارهاشمی تالیف و در اختیار مخاطبین قرار گرفت
بعضی از عناوین آموزشی در کارگاه :
بازی چیست؟
تاریخچه و مبانی گیمیفیکیشن
گیمیفیکیشن چگونه بر مخاطب تاثیر گذار است ؟
المانهای اصلی گیمیفیکیشن
آشنایی با کاربردهای گیمیفیکیشن در کسب و کار
تشریح کاربرد گیمیفیکیشن در افزایش اثربخشی پرسنل سازمان
تشریح کاربرد گیمیفیکیشن در مارکتینگ و فروش
استفاده از گیمیفیکیشن در افزایش آگاهی از برند چگونه امکان پذیر است ؟
نمونههای گوناگون گیمیفیکیشن در ایران و جهان
تدوین سناریو های مختلف گیمیفیکیشن متناسب با فعالیت شرکت کنندگان درکارگاه