رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

فعالیت های کلیدی برای رهبران کسب و کار در سال 2023


 

 

 فعالیت های کلیدی برای رهبران کسب و کار در سال 2023

 

متوقف کردن زمان امکان پذیر نخواهد بود ، اما چگونگی سپری شدن زمان در دستان شما خواهد بود . این عبارت ، سرمشق رهبران هوشمند کسب و کار است !

 

به سرعت به پایان سال میلادی نزدیک می شویم و خیلی زود تحویل سال نو شمسی در کنار خانواده را تجربه خواهیم کرد و جا دارد به عنوان رهبر یک کسب و کار خود را برای هدایت درست مجموعه ، در سال جدید آماده نماییم .

 

یقینا تغییرات زیادی ناشی از تحولات سیاسی ، جغرافیایی ، اقتصادی و همچنین متاثر از ظهور و رشد فناوریهای جدید پیش رو خواهیم داشت و عدم آمادگی در جهت مدیریت چالشهای و استفاده از فرصتهای احتمالی می تواند خسارات جبران ناپذیری به کسب و کار ما تحمیل نماید .باید بپذیریم زیست بوم کسب و کار در سال جدید نیازمند سطح جدیدی از توانمندی رهبری می باشد. در ادامه به بعضی از فعالیت کلیدی که می تواند در آمادگی رهبران برای سال پیش رو تاثیر گذار باشد اشاره خواهد شد 

 

 

 

توجه به رشد و توسعه فردی مستمر 

 

رهبران باید بدون هیچگونه وقفه ای ،  در مسیر توسعه فردی و آموزش قرارگرفته و با برنامه ریزی منظم و استفاده از یک کوچ حرفه ای ،مهارت ، دانش و تجربه خود را بصورت مستمر افزایش دهند .از آنجایی که رهبران با چالش‌های جدیدی روبرو خواهند بود، باید به آموزش‌هایی دسترسی داشته باشند که آنها را قادر می‌سازد تا انتظارات را برآورده کنند و از آنها فراتر بروند. یادآوری این نکته الزامی است که رهبران وظیفه "انتخاب مسیر و انتخاب کار درست " را به عهده داشته و میباست در قرارگرفتن در مسیر و انجام درست کارهای انتخاب شده به تیم زیر مجموعه یاری رسانند که این مهم نیازمند توسعه و رشد فردی مستمر می باشد . رهبر موفق در سال پیش رو به معنای واقعی مسلط به مهارتهای خود رهبری می باشد . نکته مهم دیگر در این راستا انتقال این روحیه و ایجاد عادت رشد مستمر در افراد کلیدی مجموعه توسط رهبر می باشد که باید به آن اهتمام بخشید . 

 

تمرکز بر رشد و توسعه فردی مدیران ( ارتقای مدیر به رهبر )

 

عدم توجه به این موضوع برابر با شکست در کسب و کار خواهد بود . در سال پیش رو مدیریت چالشهای بیشماری به مدیران در کسب و کار سپرده خواهد شد و در صورت عدم آمادگی ایشان ، شاهد ترک و از دست دادن این افراد کلیدی خواهیم بود . بالاخص مهارتهایی مانند  هوش هیجانی و مدیریت استرس و ....از مهارتهای کلیدی خواهند بود که مدیران جهت بقا به آن نیازمند خواهند بود . پیشنهاد میگردد رهبران سازمان ، مدیران خود را در مسیر آموزش و توسعه فردی با چاشنی خودرهبری و خودآگاهی قرار داده و سعی نمایند مدیران خود را تبدیل به رهبران توانمند نمایند .

 

 

همکاری نزدیک و تاثیرگذاری بیشتر بر تیم های کاری

 

در سال پیش رو رهبران موظف می باشند بیش از گذشته در کنار تیم های کاری قرار گرفته و حتی المقدور دانش و مهارتهای مورد نیاز را به آنها منتقل و تاثیرگذاری مثبتی بر ایشان داشته باشند . رهبران باید مهارت های ارتباطی کلیدی را به افراد سازمان خود تزریق نمایند . البته این مهم زمانی ممکن خواهد بود که رهبر سازمان به این مهارت مسلط باشد

 

توجه به نقش فناوری های نوین به ویژه  هوش مصنوعی در توسعه و هدایت کسب و کار

 

یکی دیگر از فعالیت های کلیدی در توسعه رهبری برتر در سال 2023، نقش فزاینده فناوری و هوش مصنوعی است.  در چند سال آینده به طور قابل توجهی بر توسعه رهبری تأثیر می گذارد. رهبران باید در تلاش باشند تا حد ممکن از فناوریهای روز استفاده نموده و در کنار آن بااستفاده از هوش مصنوعی  قدریت پیش بینی ، ارزیابی و هدایت کسب و کار خود و تحقق اهداف را افزایش دهند 

در پایان پیشنهاد میگردد  رهبران هوشمند در اولین گام جهت ارتقای مدیران کلیدی خود،کسب مهارتهای زیر را در دستور کار مدیریان خود قرار دهند :

 

Communication
Managing hybrid and remote teams
Building diverse teams
Constructive Feedback
Problem-solving

 

آرزوی سربلندی و موفقیت برای همه رهبران و مدیران کسب و کار توانمند ایران زمین  در سال پیش رو  .