مدیریت منابع انسانی در کافی شاپ

مدیریت منابع انسانی در کافی شاپ
  مدیریت منابع انسانی در کافی شاپ و به طور کلی صنعت خدمات غذایی، کار پیچیده، مشکل و چالش برانگیزی است. مدیر منابع انسانی باید با انبوهی از مسائل جدی از کیفیت  گرفته تا مسائل مربوط به آزار و اذیت کارکنان مقابله کند. علاوه بر این، مدیر منابع انسانی کافی شاپ باید سیاست‌های کلی رستوران را برای حفظ و بهبود جایگاه کافی شاپ در چند سال آینده را مشخص کرده و …
ادامه مطلب

اهمیت شبکه های اجتماعی در مدیریت کافی شاپ

اهمیت شبکه های اجتماعی در مدیریت کافی شاپ
    با گسترش روزافزون فضای مجازی و رشد روز افزون تکنولوژی، شبکه های اجتماعی به یکی از ابزارهای اصلی برای مدیریت کافی شاپ‌ها تبدیل شده‌اند. شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان، ارتقاء برند و افزایش فروش دارند. چنانچه می دانیم  شبکه اجتماعی یا سوشیال مدیا (Social Media) یک فناوری تعاملی است که به افراد مختلف اجازه می‌دهد تا حرف‌ها، فکرها، ایده‌ها و اطلاعات خود را از …
ادامه مطلب

نکاتی در باره مدیریت منابع انسانی در شرکت های نرم افزاری

نکاتی در باره مدیریت منابع انسانی در شرکت های نرم افزاری
    مدیریت منابع انسانی (HRM) در شرکت های نرم افزاری یکی از عوامل کلیدی برای موفقیت و رشد این شرکت ها است. در این مقاله، به بررسی اهمیت مدیریت منابع انسانی در شرکت های نرم افزاری و نقش آن در بهبود عملکرد و توسعه سازمان می پردازیم.خالی از لطف نیست که در ابتدا به تعارف عمومی این حوزه بصورت اجمالی پرداخته شود.   فلسفه مدیریت منابع انسانی چیست؟ برای …
ادامه مطلب

ملانصرالدین چگونه بازاریابی میکرد ؟ (داستان مدیریتی )

ملانصرالدین چگونه بازاریابی میکرد ؟ (داستان مدیریتی )
  بازاریابی به سبک ملانصرالدین ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگ و حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سکه به او نشان می دادند و …
ادامه مطلب

بازاریابی H2H یا Human To Human

بازاریابی H2H یا Human To Human
    برند های ریسک‌پذیر و جسور دست از رویکردهایی که به تقسیم مخاطبان می‌پردازند مثل رویکرد صنعتی B2B (بنگاه به بنگاه) و رویکرد مصرفی B2C (بنگاه به مصرف کننده) برداشته و در عوض به سراغ اتخاذ رویکرد H2H یا انسان به انسان رفته اند. برند ها به منظور ایجاد خلاقانه ی روابطی معنادار با مخاطبان خود می‌بایست تجربه ای برای مشتریان‌شان بسازند که موجب ایجاد ارتباطی احساسی و عمیق …
ادامه مطلب

گیمیفیکیشن و وفادارسازی مشتری

گیمیفیکیشن و وفادارسازی مشتری
  وفاداری مشتریان مهم ترین دارایی یک شرکت محسوب می شود. به وجود آوردن حس وفاداری میان مشتریان الزاما کار سخت و پیچیدهای نیست و بعضی اوقات می تواند با اقدامات ساده ای ایجاد شود. استفاده از الگوههای مختلف گیمیفیکیشن در فرایند وفادارسازی مشتری به شدت تاثیر گذار خواهد بود .  اما گیمیفیکیشن چیست ؟ در "کتاب گیمیفیکیشن در کسب و کار" نوشته آقای دکتر علی غفارهاشمی ،گیمیفیکیشن بدین صورت …
ادامه مطلب

اهمیت توجه به توسعه منابع انسانی HRD در کسب و کار (خلاصه سخنرانی آقای دکتر علی غفارهاشمی )

اهمیت توجه به توسعه منابع انسانی HRD در کسب و کار (خلاصه سخنرانی آقای دکتر علی غفارهاشمی )
    مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) یا HRM، به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و عملیات مربوط به مدیریت و توسعه منابع انسانی در یک سازمان اطلاق میگردد. هدف اصلی مدیریت منابع انسانی، تأمین نیروی کار ماهر و متعهد برای سازمان است. مدیریت منابع انسانی شامل فرآیندها و فعالیت‌های مختلفی است که در طول چرخه زندگی کارکنان در سازمان انجام می‌شود. این فعالیت‌ها شامل جذب و انتخاب نیرو، آموزش و …
ادامه مطلب

کتاب بازاریابی در متاورس (1)

کتاب بازاریابی در متاورس (1)
  کتاب بازاریابی در متاورس (1) ، نوشته سرکار خانم نوشین منوچهری و جناب آقای دکتر علی غفارهاشمی به بازارنشر آمد. مراسم رونمایی این کتاب روز شنبه 24 تیرماه 1402 در بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد.  مطالعه این کتاب به صاحبین و مدیران کسب و کار ، مدیران و کارشناسان حوزه مارکتینگ و علاقمندان به متاورس پیشنهاد میگردد.  در این کتاب به زبان ساده متاورس و فناوری های مرتبط …
ادامه مطلب