رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

گام اول در ایجاد یک برند قوی در سالنهای زیبایی و آرایشی

گام اول در ایجاد یک برند قوی در سالنهای زیبایی و آرایشی

اگر شما صاحب یک سالن زیبایی و آرایشی می باشید و یا دراین حوزه  مشغول به فعالیت  می باشید این مقاله را مطالعه کنید.

این روزها مشتریان در انبوهی از انتخاب های مختلف غرق شده اند و به همین دلیل تمایل دارند به سرعت دریابند که چه چیزی باعث تفاوت برندها یا خدمات و محصولات با یکدیگر می شود. دانستن راه صحیح مطرح کردن خود و محصولاتتان، می تواند به معنای تفاوت شما در شاخص شدن و درآمیختن با بازار باشد. این موضوع بالاخص در حوزه مدیریت سالن زیبایی و آرایشی دارای الویت بالایی است .

شاید در ابتدا ،این موضوع از دید بسیاری از فعالین این حوزه ، اهمیت چندانی نداشته باشد ولی باید بپذیریم ، فارغ از نوع کسب و کار و اندازه آن ، جهت ماندن در دنیای رقابتی باید به موضوع ایجاد و توسعه برند قوی توجه ویژه ای داشته باشیم .

 

با خدمات مشاوره مدیریت و توسعه کسب و کار ویژه سالنهای زیبایی و آرایشی آشنا شوید

 

رقابت در این صنعت روز به روز پیچیده تر می شود و تنها افرادی موفق به حفظ کسب و کار خود و توسعه آن می شوند که بتوانند برند خود را به عنوان یک ارایه دهنده خدمات آرایشی و زیبایی با مزیت رقابتی خاص به مخاطبین خود معرفی نمایند و این فرصت را داشته باشند تا علاوه بر حفظ مشتریان قدیم ، مخاطبین جدید را به خانواده مشتریان خود اضافه نمایند .

ایجاد یک برند و فعالیت های مرتبط در جهت برندسازی فرایندی زمانبر و نیازمند به دانش و استفاده از افراد متخصص در این حوزه دارد ولی قبل از هر اقدامی بهتر است به مطالب زیر توجه نمایید .

شخصیت سالن خود را مشخص و تعریف کنید !

تقریباً هر کسب و کاری شخصیت خود را دارد، در یک سالن آرایشی و زیبایی، همه چیز درباره سلامتی ، زیبایی و خوشبختی است، در نتیجه مخاطبین از سالن شما انتظار یک شخصیت شاد ، با روح ، با انگیزه و جذاب را خواهند داشت .

حال سؤال این جاست که چگونه شخصیت برند سالن خود را تعریف کنید؟

برای این کار باید درباره کسب و کار خود  به پرسشهای زیر پاسخ دهید . صادقانه در صورتیکه نتوانید جواب مناسبی برای این پرسشها ارایه دهید بهتر است از ادامه فعالیت در این حوزه صرف نظر کنید  

  • چه مزیت رقابتی دارید؟
  • چرا تصمیم به راه اندازی این کسب و کار گرفتید؟
  • ارزش های شما چیست؟

برای درک بهتر این موضوع ، به 4 مورد که میتواند در تعریف شخصیت سالن شما کمک کننده باشد اشاره خواهد شد :

الف) "چرا" شما ؟

بیایید به "چرا" شما بپردازیم. این بخش صادقانه ترین، و قدرتمندترین جنبه برند شماست.

سریعاً یک برگه کاغذ آماده کنید و پاسخ های خود را به همه این سؤالات درباره سالن خودتان بنویسید:

  • چرا خدمات و محصولات خود را ارائه می دهید؟
  • چرا به این کسب و کار روی آورده اید؟
  • چگونه می خواهید در زندگی مشتریان خود تفاوت ایجاد کنید؟
  • این کسب و کار برای شما چقدر مهم است؟

حالا شما درک واضحی از انگیزه ها و اهداف خود دارید. این درک برای توسعه یک برند سالن که این ارزش ها را به صورت بصری بیان می کند، مهم است.

ب) مخاطبین شما

مشتری واقعی شما چه افرادی می باشند ؟ خدمات شما با چه کسانی مطابقت دارد؟ مخاطبین هدف شما گروهی از افراد هستند که می خواهید آنها را جذب کنید. شناخت مخاطبین به شما در اولویت بندی سرنخ ها و شکل دادن پیام برند سالن کمک خواهد کرد.

هنگام بررسی بازار هدف، بهتر است به جزئیات زیر توجه داشته باشید :

  • سن
  • جنسیت
  • محل زندگی
  • درآمد
  • شغل

و ویژگی های دیگری مانند  مانند سرگرمی ها، علایق، سبک زندگی و شخصیت برای درک بهتر مشتریان خود.

به عنوان مثال : گروهی از مخاطبین شما خانمهای مجرد بین 20 تا 30 سال خواهند بود که با درآمد متوسط و تحصیلات دانشگاهی به عنوان کارمند فعالیت داشته و بصورت ماهانه نیازمند خدمات سالن زیبایی و آرایشی می باشند . این گروه نسبت به هزینه پرداختی و کیفیت خدمات حساس بوده و از اینکه به عنوان مشتری ثابت به آنها توجه ویژه ای شود ، لذت خواهند برد

 

مطالعه کنید :مزایای باشگاه مشتریان در سالنهای زیبایی و آرایشی

 

ج) مزیت رقابتی شما

تفاوت اصلی سالن شما با سالنهای دیگر چیست ؟ چه چیزی شما را نسبت به رقبا متفاوت خواهد کرد ؟

چه چیزی درباره سالن شما وجود دارد  که مشتریان آن را دوست داشته و نمی توانند آن را در هیچ جای دیگری پیدا کنند؟ آیا شما نگرش، کارکنان، تخصص یا سبک منحصر به فردی دارید که رقبای شما ندارند؟

به عنوان مثال شما در ارایه خدمات خود به مشتریان از محصولات کاملا طبیعی و ...استفاده میکنید . شما در سالن خود از فناوریهای جدید استفاده میکنید . و .....

د) شعار شما

شعار یا تگ لاین معمولاً برای نشان دادن شخصیت سالن به مخاطبین به صورت مختصر و خلاقانه تدوین میگردد . به این مثالها توجه کنید :

"زیبایی را دوست داریم"

"استایل پر از هیجان است"

"حالا وقت شماست تا بدرخشید"

هرچند ، آماده سازی موارد فوق کار پیچیده ای نخواهد بود ، ولی با توجه به اهمیت موضوع پیشنهاد میگردد جهت آماده سازی و حصول نتیجه بهتر با یک مشاور در حوزه برندینگ در تماس باشید.

با آرزوی موفقیت  

 

موفقیت یک انتخاب است !