رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

اصرار سرآشپز معروف ترک به گرفتن عکس با مسی چه تبعاتی برای برند وی در بر داشت ؟

 

اصرار به دیده شدن، به هر قیمتی هرگز !

اصرار سرآشپز معروف ترک به گرفتن عکس با مسی چه تبعاتی برای برند وی  در بر داشت ؟

نصرت گوکچه «Nusret Gökçe» مشهور به «سالت بی» «Salt Bae» آشپزی مشهور در ترکیه‌ای است که امروزه صاحب ۸ رستوران زنجیره‌ای به نام خود، یعنی «نصرت» «Nusr-Et Restaurant» است.ز این تعداد، ۶تای ان در شهر های مختلف ترکیه، یکی در شهر دبی و یکی در ابوظبی قرار دارد. همچنین جالب است بدانید که اولین رستوران او درسال ۲۰۱۷ در استانبول احداث شد.

 

 

نصرت از افراد مشهور اینستاگرام میباشد که میلیون‌ها فالوور او را از سرتاسردنیا دنبال میکنند. نوع آشپزی او و غذاهایی که بیشتر با گوشت تهیه میشود باعث خاص تر شدن این آشپز ترکیه شده است.

نام کبابی ها و رستوران های او از نام خودش گرفته شده اما وی سبک خاصی را در نوشتن و ادای این واژه به کار گرفته است. واژه «نصرت» «Nusret» در اصل به معنای پیروزی است اما باید بدانید که واژه کوتاه «et» در زبان ترکی به معنای گوشت است.بدین ترتیب نام واقعی رستوران های او که به شکل «Nusr-Et» نوشته میشود ترکیبی جالب و هوشمندانه از نام خود او و واژه ی گوشت در زبان ترکی است.

ژست و سبک اصلی او در مزه دار کردن استیک هایش چنان منحصر به فرد بوده است که بسیاری از هنرمندان در سراسر جهان از آن الهام گرفته اند. در واقع این روزها نقاشی های بسیاری از او یا شخصیت های شبیه او با موهایی که به پشت شانه شده و در حالی که عینک آفتابی بر چشم داشته و دست خودرا ثابت کرده و مچش را در حرکتی نمادین خم کرده است در فضای رسانه های اجتماعی دست به دست می شود. بدین ترتیب شهرت وی در رسانه ها چنان بالا گرفته است که حتی هنرمندان نیز از او الهام گرفته و او را با شخصیت های مشهور کارتونی مقایسه میکنند.

نصرت با انتخاب استراتژی مناسب در توسعه برند شخصی و برند رستورانهای زنجیره ای خود به سرع مسیر ترقی را طی کرده و به سطحی مطلوب در کسب و کار خود رسیده است .

دعوت و پذیرایی از افراد صاحب نام و سلبریتیها در حوزه های مختلف در رستورانهای نصرت از ایو کاراکتری محبوب و جذاب ساخته است .

 

اما در طی برگزاری مسابقه فینال و مراسم اهدای جام قهرمانی به تیم آرژانتین حضور وی در مراسم پایانی و نوع برخورد و اصرار او در عکس گرفتن با بازیکنان بالاخص مسی جذابیت این کاراکتر را زیر سوال برد !

تلاش و اصرار عجیب نصرت گوکچه برای عکس گرفتن با مسی و جام جهانی در جشن قهرمانی آرژانتین  انتقادات زیادی در فضای مجازی درپی داشت .نصرت ابتدا دست مسی را کشید و حتی چهره متعجب مسی هم باعث نشد تا او دست از تلاش برای گرفتن عکس بردارد و سرانجام هم به خواسته‌اش رسید؛ در حالی که چهره ستاره آرژانتینی نشان می‌دهد که کاملا از این اتفاق ناراضی است. 

بی تردید این حرکت وی در زهن مخاطبین تبعات مناسب نداشته است .

خوب دیده شدن یکی از اصول فرایند پرسونال برندینگ می باشد اما نه به هر قیمتی 

به نظر می آید قرار گرفتن در کنار افراد مشهور در محیط کاری نصرت و پذیرایی از ایشان به سبک خاص نصرت ، به مراتب جذابیت بیشتری از حضور در چنین مراسمی برا وی خواهد داشت .

این موضوع می تواند تجربه ای مناسب برای افراد علاقمند به حوزه برندینگ و پرسونال برندینگ باشد .