رهپویان7 ستاره آسمان

09902505144​​​​​​​

موفقیت یک انتخاب است !

اهمیت برندسازی در مراکز آموزشی (آموزشگاه ، دانشگاه ، مدرسه )

امروزه خلق و توسعه برند و برندسازی ، به عنوان فعالیتهای کلیدی در کسب و کار شناخته شده و بسیاری از رهبران و مدیران کسب و کارهای  کوچک تا بزرگ با توجه به این مولفه ، در پی خلق ارزشهای مستمر برای کسب و کار خود می باشند . کاپفر در کتاب مدیریت برند اشاره ای جالب به اهمیت این موضوع دارد " مباحثی مثل مدیریت ارتباط با مشتری، راه‌اندازی باشگاه مشتریان، توسعه‌ی پایگاه مشتریان و سایر ابزارها و تکنیک‌هایی که برای افزایش وفاداری مشتری به کار گرفته می‌شود، دیر یا زود قابل تقلید هستند و نمی‌توانند در بلندمدت نقش مزیت رقابتی را ایفا کنند. در نهایت، چیزی که مشتریان جدید را جذب شما می‌کند و مشتریان قدیمی را برایتان نگه می‌دارد، برند شماست. "(برگرفته از کتاب برند و برندسازی  دکتر علی غفارهاشمی )

برند و برند سازی نه به حوزه فعالیت و نه به اندازه کسب و کار بستگی نداشته و هر فعالیت اقتصادی از کوچک تا بزرگ ودر حوزه های مختلف به آن نیازمند است .

یکی از حوزه های اقتصادی که در آن به این امر توجه کمتری گردیده است ،صنعت آموزش ، بالاخص مراکز متولی اصلی آن یعنی آموزشگاه ، دانشگاه و مدرسه می باشد !!

باید بپذیریم این نوع فعالیت اقتصادی علاوه بر رسالت اصلی آن که همانا کمک به رشد و توسعه فردی و تولید افراد آگاه و مطلع می باشد ، یک فعالیت اقتصادی بوده و جهت پایداری و توسعه نیازمند استفاده از تمامی ساختارها و فعالیت های کلیدی مدیریت کسب کار ، منجمله   برندینگ می باشد . 

 

با خدمات مشاوره تخصصی رهپویان7 ویژه مراکز آموزش آشنا شوید 

 

برند چیست ؟

برند عاملی است که مشتری را ترغیب به ارتباط و یا حفظ ارتباط با کسب و کار برند می نماید . یک برند اشاره به  یک خدمت یا محصول دارد که شخصیت آن بوسیله رابطه مکانی‌اش با بازار رقابت مشخص می‌شود و شامل یک ترکیب منحصر به فرد از ویژگی‌های عملکردی و سمبلیک است . برند مجموعه گره‌های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌هایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نموده‌است. تداعی معانی پیوند دادن تصاویر و نشانه‌ها با برند یا مزایا و فواید یک برند است. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید آن واقع خواهد شد. برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کندبا توجه به موضوع مد نظر ، می توان چنین استنباط نمود که  دریک مرکز آموزشی برند شاهد توجه بیشتر مخاطبین به عنوان مشتری به آن و ایجاد فرصتهای اقتصادی بیشمار خواهیم بود .

 

از شما دعوت می شود مطالعه نمایید " آیا مراکز آموزشی به بازاریابی محتوا نیاز دارند ؟ (موسسه آموزشی ، دانشگاه ، مدرسه)

 

 

مزایای برندینگ برای یک مرکز آموزشی چیست ؟

فرقی نمیکند شما صاحب یک مرکز آموزشی یا مدرسه ، دانشگاه و یا آموزشگاه با برند قوی و شناخته شده باشید ، در هر حال دارا بودن یک برند قوی و برندینگ این مزایای را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت :

تسهیل در انتخاب مرکز آموزشی توسط مخاطب (مشتری ) ، ترغیب به همکاری کادرآموزشی نخبه ، ایجاد تمایز بین سایر رقباست ، جذب سرمایه گذار ، کمک به ایجاد فرصتهای اقتصادی ، تسهیل و سرهت بخشیدن به فرایند مارکتینگ ، افزایش جذب مخاطب آموزش ، ارتباط بهتر با جامعه ، کمک به ایجاد شبکه فرنچایز آموزشی ، کمک به فاعلیت های بین المللی ، وفادارسازی مخاطبین ، ایجاد ارزش افزوده برای مرکز آموزشی به عنوان ارزش برند و .......

 

موفقیت یک انتخاب است !