رهپویان7 ستاره آسمان

09902505144​​​​​​​

موفقیت یک انتخاب است !

NFT و برندینگ در کسب و کار

 

عصر دیجیتال و تکنولوژی اطلاعات باعث شده است که برندینگ به یک عامل بسیار مهم در موفقیت هر کسب و کار تبدیل شود. برندها باید توانایی خود را در جذب و نگه‌داشت مشتریان را اثبات کنند و رقابت را در بازارهای پر رقابت برنده شوند. در این راستا، استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند NFT (غیر قابل تعویض) می‌تواند به برندها کمک کند تا برند خود را تقویت کرده و بازاریابی خلاقانه‌تری داشته باشند.

NFT ها به صورت مختص به هر فرد یا شرکت ساخته می‌شوند و قابلیت اثبات مالکیت یک منبع دیجیتال را دارند. این منابع می‌توانند شامل تصاویر، ویدئوها، آهنگ‌ها، نقاشی‌ها و سایر فایل‌های دیجیتالی باشند. با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، NFT ها می‌توانند به صورت یک منبع منحصر به فرد و قابل تعقیب باشند که نمی‌توان آن را جعل کرد یا تغییر داد.

 

با خدمات شرکت رهپویان 7 در حوزه NFT آشنا شوید 

 

استفاده از NFT ها در برندینگ می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا ارتباط بیشتری با مشتریان خود برقرار کنند و روابط برند مشتری را تقویت کنند. برای مثال، یک شرکت می‌تواند NFT های خاصی را به عنوان جایزه‌های ویژه به مشتریان خود اهدا کند. این جایزه‌ها می‌توانند شامل دسترسی به محتوای انحصاری، محصولات منحصر به فرد یا تجربیات خاص باشند. با این کار، شرکت می‌تواند ارزش و اهمیت خود را نشان دهد و به مشتریان احساس ویژگی بودن و تفاوت با سایر مشتریان را بدهد.

علاوه بر این، استفاده از NFT ها می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا بهترین مشتریان خود را شناسایی کنند و به آن‌ها تخفیف‌ها و مزایای ویژه‌ای ارائه دهند. با این کار، شرکت می‌تواند روابط بلند مدت با مشتریان خود را تقویت کند و به عنوان یک برند قابل اعتماد و قابل تمایز شناخته شود.

به طور کلی، استفاده از NFT ها در برندینگ می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا ارزش برند خود را افزایش دهند، بازاریابی خلاقانه‌تری داشته باشند و روابط برند-مشتری را تقویت کنند. البته، قبل از استفاده از این تکنولوژی، شرکت‌ها باید با نکات قانونی و امنیتی مربوط به NFT ها آشنا شوند و از روش‌های مناسب برای ایجاد و مدیریت NFT های خود استفاده کنند.

دکتر علی غفارهاشمی 

.....................................................

NFT مخفف چیست؟

واژه NFT از عبارت Non-Fungible Token به معنای توکن غیر قابل تعویض اقتباس شده است. یعنی ان اف تی ها نیز همانند ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریم یا ترون یک توکن محسوب می‌شوند و قابلیت خرید و فروش دارند. اما برخلاف توکن‌های استاندارد در بلاکچین‌های مختلف امکان معاوضه آنها وجود ندارد. چراکه هیچ یک از ان اف تی‌ها با دیگری از لحاظ ارزش یا مشخصات شباهت ندارند بنابراین امکان معاوضه آن‌ها با دیگری وجود نخواهد داشت.

 

از جمله ویژگی‌های ان اف تی‌ها می‌توان به غیر قابل تعویض بودن و همچنین منحصربه‌فرد بودن آن‌ها اشاره کرد. البته ویژگی‌های دیگری نیز دارند که شامل کمیاب بودن، اصیل بودن، غیرقابل تقسیم بودن و ساختار یکپارچه آن‌ها می‌شود. به عبارت دیگر، ان اف تی ها را نمی‌توان برخلاف سایر دارایی‌های دیجیتال به واحدهای کوچکتر تقسیم نمود. برای مثال، یک اسکناس پنجاه هزار تومانی را می‌توان به واحدهای کوچکتری نظیر اسکناس‌های ده هزار تومانی، پنج هزار تومانی یا حتی واحدهای کمتر تقسیم کرد. اما امکان تقسیم یک اثر هنری به بخش‌ها و واحدهای دیگر وجود ندارد.

ویژگی غیرقابل تعویض بودن NFT ها اجازه نمی‌دهد که این دارایی همانند سایر ارزهای دیجتال معاوضه شود. بنابراین این توکن یک دارایی دیجیتال متفاوت است که قابلیت خرید و فروش را دارد اما یک ارز دیجیتال محسوب نمی‌شود. اگر با بازارهای ان اف تی آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که ارزش هر یک از این دارایی‌ها با دیگری متفاوت بوده و همین امر نیز آن‌ها را از سایر دارایی‌ها متمایز می‌کند. همانطور که ارزش یک اثر هنری قابل قیاس با دیگری نیست و نمی‌توان از تمامی لحاظ مورد مشابهی را ارائه کرد. این درحالی است که ارزهای دیجیتال ارزش یکسان و ثابتی دارند. مثلا یک اتریوم با اتریوم دیگر کاملا مشابه بوده و ارزش آن یکسان است.

 

موفقیت ، یک انتخاب است !