رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

به بهانه برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی فرانچایز و توسعه کسب و کار تهران ۱۴۰۱

به بهانه برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی فرانچایز و توسعه کسب و کار تهران در دیماه 1401

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرانچایز و توسعه کسب و کار تهران ۱۴۰۱، با هدف ایجاد فضای نوآورانه و فناورانه و با حضور اساتید دانشگاه و دانشجویان، صاحب نظران، مدیران ارشد کسب و کارها و مراکز تجاری و فعالان اقتصادی 9 دی آغاز به کار کرد.در این نمایشگاه مدیران و فعالان اقتصادی، صاحب‌نظران و دانشجویان  در حوزه‌های مختلف کسب و کار برای ارایه آخرین خدمات و محصولات خود هر گرد هم آمده تا با استفاده از ظرفیت های نمایشگاه و معرفی دستاوردی های خود، بتوانند به بازار بزرگ منطقه، توسعه ارتباطات و ملاقات با افراد سرشناس و کلیدی و نیز معرفی آخرین تولیدات مرتبط با توسعه کسب و کارها دست پیدا کنند.باید توجه داشت که فرانچایزینگ سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی کشورهای در حال توسعه یافته و در حال توسعه دارد یکی از کارآمدترین ابزارهای رشد کسب و کارهای و ایجاد رونق اتقصادی شناخته می‌شود. که امیدواریم با پرداختن به این موضوع در حوزه های مختلف کسب و کار شاهد رشد و شکوفایی باشیم . 

اما فرانچایز چیست ؟

 

 

فرانچایز چیست ؟

بصورت خلاصه فرانچایز حق‌امتیازی است که صاحب‌امتیاز برند (فرانچایزر) آن را به امتیازگیرنده (فرانچایزی) اجاره می‌دهد. طی این قرارداد امتیازگیرنده به نام تجاری، دانش و فرمول تجاری اختصاصی آن برند دسترسی پیدا می‌کند و می‌تواند محصول یا خدماتی را تحت نام کسب‌وکار اصلی بفروشد. امتیازگیرنده در قبال این حق فرانچایز، معمولاً هزینه‌ی اولیه راه‌اندازی و هزینه‌های دریافت مجوز سالانه را به مالک اصلی می‌پردازد. با عقد قرارداد فرانچایز، صاحب‌امتیاز اجازه می‌دهد تا امتیازگیرنده از مالکیت معنوی کسب‌وکار مانند ثبت اختراع و اعتبار برند تجاری استفاده کند.امتیازگیرنده در قبال حق فرانچایز هزینه‌ای به مالک اصلی می‌پردازد و حتی در برخی موارد ممکن است مجبور شود  بخشی از سود خود را با امتیازدهنده تقسیم کند. صاحب‌امتیاز برند نیز محصولات، خدمات، دانش فنی، نام تجاری، اسرار تجاری، خدمات و کمک‌های خود را به امتیازگیرنده ارائه می‌کند.صاحب‌امتیاز ممکن است به یک یا چند فرد یا شرکت حق‌امتیاز برندش را واگذار کند. درنتیجه، اگر فقط یک نفر این حق را دریافت کند، فروشنده‌ی انحصاری محصولات حق‌امتیاز در یک بازار خاص یا محدوده جغرافیایی می‌شود.

 

مزایای فرانچایز برای امتیازگیرنده به صورت کلی به شرح زیر می باشد

  • فرانچیز یک راه عالی برای گسترش تجارت بدون صرف هزینه‌های اضافی برای توسعه است. زیرا تمام هزینه‌های فروش بر عهده مالک حق‌امتیاز اصلی است. این موضوع به جذب مشتریان بیشتر کمک می‌کند.
  • کسب‌وکارهای فرانچایز که با نام برندهای شناخته شده کار می‌کنند، کمتر با ورشکستگی روبرو می‌شوند.
  • فرانچایز نیازی به هزینه برای آموزش و کمک ندارد؛ زیرا مالک حق‌امتیاز این خدمات را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
  • گاهی‌اوقات مالک حق‌امتیاز حق فروش محصولات برند در یک منطقه را دریافت می‌کند.
  • امتیازگیرنده با تکنیک‌های تجاری و اسرار تجاری برند آشنا می‌شوند.

 

 

اتفاقی متفاوت در نمایشگاه امسال 

حضور گروه املاک جاوین به عنوان اولین و تنها ارایه دهنده خدمات فرانچایز حوزه املاک در ایران در این نمایشگاه ، به عنوان اتفاقی متفاوت ،نوید بخش توسعه در صنعت املاک کشور می باشد . به نقل از سایت این مجموعه 

"نشان سپاری یا فرانچایز در حوزه املاک به این معنا است که صاحب برند کسب و کار به عنوان فرانچایز دهنده به افراد دیگر مجوز می دهد که آن کسب و کار را با همان نام و مشخصات، طبق اصول و روش کار ارائه شده و با دریافت خدمات و پشتیبانی مستمر راه اندازی کنند، کسب درآمد کنند و در ازای آن مبلغ تعیین شده از سوی فرانچایز دهنده را بابت حق نشان سپاری یا فرانچایز پرداخت نمایند."

با توجه به اهمیت موضوع از علاقمندان یه ورود به حوزه صنعت املاک و یا فعالین این بخش که به دنبال توسعه اقتصادی مبتنی بر سیستم سازی نوین  بر پایه علم و دانش مدیریت کسب و کار می باشند دعوت می شود به سایت این شرکت به آدرس زیر مراجعه نمایند   

گروه املاک جاوین 

 

امید است با برگزاری هدفمند چنین ، نمایشگاههایی در سطح کشور ؛ شاهد رشد و توسعه زیست بوم اقتصادی ایران زمین باشیم .