رهپویان7 ستاره آسمان

09902505144​​​​​​​

موفقیت یک انتخاب است !

هوش مصنوعی در صنعت ساختمان

 

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت ساختمان منجر به تولید سازه‌ای ایمن‌تر، کارآمدتر و کم هزینه‌تر خواهد شد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت ساخت و ساز بسیار مفید است چراکه به امنیت، طراحی، کاهش هزینه‌ها و ساخت کارآمدتر کمک شایانی می‌کند.

به‌گفته‌ی جان مک کارتی:

"هوش مصنوعی، علم و مهندسی ساخت ماشین های هوشمند، به ویژه برنامه های کامپیوتری هوشمند است."

می‌توان هوش مصنوعی را به منزله تبدیل یک کامپیوتر، به یک ربات هوشمند دانست.هوش مصنوعی در ساخت و ساز همانند فردی عمل می‌کند که تمام عمر خود را صرف ساخت و ساز کرده است.زیرا کافی‌ست به هردو آن‌‌ها اطلاعاتی از قبیل ابعاد و جغرافیای زمین مورد نظر را تزریق کنید تا بهترین نقشه، زمان‌بندی و برآورد هزینه‌ها را با توجه به تورم و چالش‌های پیشبینی نشده، ارائه دهند.اما تفاوت در اینجاست که یک فرد باتجربه در طول حدود شصت سال کار مفیدش، ممکن است نهایتا ۱۰۰ مورد پروژه را از سر گذرانده باشد.

 

 

اما به هوش مصنوعی می‌‌توان در هر ثانیه، هزاران تجربه ساختمان‌سازی را از سراسر جهان تزریق نمود و این فناوری بدون هیچ خطایی از تمام آن‌ها خواهد آموخت.

اگرچه ممکن است در ابتدا برای یک شرکت ساختمان‌سازی، هزینه‌های خرید و تعبیه هوش مصنوعی چالش برانگیز باشد. اما پس از مدتی سود به دست آمده از آن، هزینه‌های اولیه را خنثی می‌سازد.به طور سنتی برای طراحی دستی پروژه‌ها هفته‌ها زمان صرف می‌شود. اما هوش مصنوعی این روند طولانی را سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

طراحی مولد یک روش طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی است. در این روش هوش مصنوعی به یک پایگاه داده غنی از طرح‌های ساختمانی مختلف، متصل می‌شود.

طراحان و مهندسان می‌توانند اهداف طراحی و پارامترهایی مانند الزامات فضایی، نوع عملکرد بنا، مصالح، محدودیت‌های هزینه و موارد دیگر را وارد ابزارهای طراحی مولد کنند.این فناوری مدرن با بررسی این اطلاعات و ابعاد و زمان مورد نظر، بهترین طراحی‌ها را پیشنهاد می‌دهد.در این روند امکان سفارشی‌سازی بر اساس سلیقه هر مشتری نیز امکان‌پذیر است، که منجر به فروش راحت‌تر می‌گردد.مدل‌سازی سه‌بعدی سازه‌ها به مختصصان کمک می‌کند تا بتوانند ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها و طرح‌های جایگزین را به طور موثرتری برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت و مدیریت کنند.طراحی مولد به متخصصان اجازه می‌دهد تا فوراً کارآمدترین، باکیفیت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین طرح‌ها را بنا بر هر پارامتر ارائه شده، تولید کنند.

 

مشاوره تخصصی مارکتینگ ویژه صنعت ساختمان

................................................................

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به انگلیسی Artificial intelligence که به طور مخفف آن را AI نیز می‌نامند، در واقع تکنولوژی است که به نحوی قابلیت تفکر دارد. البته این قابلیت تفکر با چیزی که ما به عنوان تفکر انسانی می‌شناسیم تا حد زیادی تفاوت دارد، اما در حقیقت سعی دارد تا از آن تقلید کند.

تعریف هوش مصنوعی

هنوز تعریف دقیقی که تمامی دانشمندادن بر روی آن توافق داشته باشند از هوش مصنوعی ارائه نشده ولی اکثر تعریف‌ها را می‌توان به شکل زیر دسته بندی کرد.

  • مانند انسان فکر می‌کند
  • منطقی فکر می‌کند
  • مانند انسان عمل می‌کند
  • منطقی عمل می‌کند

RAHPOYAN7

 

تعریف ساده ای از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence شاخه ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد. هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد. این تعریف می تواند به تمامی ماشین هایی اطلاق شود که بگونه‌ای همانند ذهن انسان عمل می‌کنند و می‌توانند کارهایی مانند حل مسئله و یادگیری داشته باشند.

اهداف هوش مصنوعی

اساس هوش مصنوعی آن است که هوش انسان و طریق کار آن به‌گونه‌ای تعریف شود که یک ماشین بتواند آن را به راحتی اجرا کند و وظایفی که بر آن محول می‌شود را به درستی اجرا کند. هدف هوش مصنوعی در حقیقت بر سه پایه استوار است:

  •  یادگیری
  •  استدلال
  •  درک

هوش مصنوعی (AI) شاخه گسترده ای از علوم رایانه است که مربوط به ساخت ماشین های هوشمند با توانایی انجام وظایفی است که معمولاً به هوش انسان نیاز دارند. هوش مصنوعی یک علم میان رشته ای با چندین رویکرد است ، اما پیشرفت در یادگیری ماشین و یادگیری عمیق باعث ایجاد تغییر الگوی تقریباً در هر بخش از صنعت فناوری می شود.

به قلم فائزه محمدزاده

 

موفقیت ، یک انتخاب است !

رهپویان7