رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

کتاب رفتارشناسی مشتری در فروش با مدل جهانی DISC

کتاب رفتارشناسی مشتری در فروش با مدل جهانی DISC# به بازار کتاب عرضه شد این کتاب تالیف مشترک سرکار خانم نوشین منوچهری و جناب آقای دکتر علی غفارهاشمی می باشد. چاپ کتاب توسط انتشارات میعاد اندیشه در 1000 نسخه انجام گردیده است . آشنایی با تیپهای رفتاری ، نقاط مثبت ، نقاط قابل بهبود شناسایی تیپ رفتاری مشتریان و چگونچی تعامل با ایشان متناسب با تیپ رفتاری از جمله مواردی است که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است پیش از این دو کتاب مفاهیم بازاریابی و گیمیفیکیشن در کسب و کار نوشته آقای دکتر علی غفارهاشمی به بازار کتاب عرضه شده بود

تست رفتارشناسی دیسک

قسمتی از کتاب :

مدل جهانی DISC و آزمون مرتبط با آن، بر اساس مطالعات ویلیام مارستون شکل گرفته است. ویلیام مارستون در کتاب «احساسات عادی مردم» (1928) اشاره می‌کند که انسان‌ها هیجانات خود را از طریق چهار نوع تیپ رفتاری بروز می‌دهند.

تقریباً از سال 1970 و بر پایۀ اصول مطرح‌شده ویلیام مارستون، دانشمندان مختلف و همین‌طور مؤسسات پژوهشی، اقدام به طراحی و تدوین ابزارها و پرسشنامه‌های مختلفی در جهت ارزیابی و سنجش پارامترهای مطرح‌شده در مدل رفتارشناسی DISC کردند که نهایتاً آزمون فعلی به شکلی فراگیر و تجاری تولید و در نقاط مختلف جهان مورد توجه و استفاده قرار گرفت.

مثالی از یک تبیپ رفتاری کنترل نشده

آقای مولر یک D کنترل نشده است !

آقای مولر مدیر یک شرکت تولیدکنندۀ لوازم و تجهیزات الکترونیکی است. او پدر خانواده‌ای 4 نفره است؛ مولر یک دختر و یک پسر دارد. معمولاً در منزل ارتباط صمیمانه‌ای با خانواده ندارد و فرزندانش، وی را پدری مغرور و دیکتاتور می‌نامند! مولر در منزل تصمیم‌گیرندۀ نهایی است و به کسی، حتی همسر خود اجازۀ تصمیم‌گیری در مسائل خانوادگی را نمی‌دهد. او بیشتر از اینکه در مسائل کاری خانواده شرکت و مساعدت داشته باشد، با اعتمادبه‌نفس، فقط دستوردهنده است. مولر در عین حال که به خانوادۀ خود علاقه‌مند است، عادت به ابراز محبت و علایق خود به‌صورت مستقیم ندارد و می‌پندارد که کار وی نشان‌دهندۀ علاقۀ وی به خانواده است و باید آن‌ها این موضوع را درک کنند. وضعیت مولر در محیط کار نیز تقریباً مشابه وضعیت او در خانواده است. کارمندان از اینکه او زبانی تند و عادت به انتقاد مستقیم دارد از وی دل‌خوشی ندارند! مولر توجهی به نظر و پیشنهاد دیگران ندارد؛ افکار و اندیشه‌های خود را از دیگران برتر می‌شمارد. بعضاً در تصمیم‌گیری عجول و شتاب‌زده عمل می‌کند. مولر با اعتمادبه‌نفس کامل و قدرت، زندگی و کار خود را مدیریت می‌کند و از در دست داشتن این موقعیت لذت می‌برد. او به‌سرعت عصبانی می‌شود و واکنش نشان می‌دهد و در کسری از ثانیه اطرافیان را از خود می‌آزارد. مولر یک D کنترل نشده است!

 

آشنایی با کارگاه آموزشی رفتار شناسی مشتری در فروش با مدل جهانی دیسک