رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

معرفی کتاب خانم رئیس اثر سوفیا آموروسو

 

 

معرفی کتاب  خانم رئیس اثر سوفیا آموروسو

زن موجودی ظریف و نه ضعیف است. محور کتاب خانم رئیس (Boss Girl)، توانایی زنان است. زن می‌تواند مستقل باشد، رئیس باشد، موفق باشد، کسب و کار خودش را مدیریت کند و درعین‌حال ظریف باشد؛ اما ظرافت به‌معنای درست آن. این نکته که زنان توانمندند، در دهه‌های اخیر تا حد نسبتا زیادی جا افتاده است؛ اما هنوز کافی نیست. هنوز هستند زنانی که خود را به‌‌دلیل زن‌بودن دست‌کم می‌گیرند و مردانی که استقلال، ریاست و موفقیت را سهم زنان نمی‌دانند. کتاب خانم رئیس برای پرکردن همین خلأ نوشته ‌شده است.

کتاب خانم رئیس، اثری نوشته ی سوفیا آموروسو است که اولین بار در سال 2014 به چاپ رسید. آموروسو در دوران نوجوانی زندگی سخت و غیرمعمولی داشت. او در خیابان ها سرگردان بود، گهگاهی دزدی می کرد و در زباله ها به دنبال غذا می گشت. آموروسو در بیست و دو سالگی تحصیل را رها کرد و در لابی یک دانشکده ی هنری، مشغول به کار چک کردن کارت های شناسایی شد. در همین لابی بود که او تصمیم گرفت در سایت eBay به فروش لباس روی بیاورد. آموروسو اکنون مؤسس یک شرکت چند میلیون دلاریِ فعال در حوزه ی لباس بانوان است و کتاب پیش رو را برای دخترهایی مثل خودش نوشته است: جوانانی که به دنبال پیمودن راه پر از موانع و پرپیچ و خمِ رسیدن به موفقیتی منحصر به فرد هستند. کتاب خانم رئیس ثابت می کند برای رسیدن به موفقیت، مهم نیست که به کدام دانگشاه رفته ایم یا در دبیرستان چقدر محبوب بوده ایم. تنها چیزی که اهمیت دارد، اعتماد به خود و افکارمان است؛ این که بدانیم از چه قواعدی پیروی کنیم و کدام قواعد را بشکنیم.

درباره نویسنده

سوفیا آموروسو یکی از زنان موفق است که با نوشتنِ مسیر زندگی خود سعی کرد تجربه‌هایش را با دیگران به اشتراک بگذارد. این زنِ موفق و توانمند در ۲۰ آوریل ۱۹۸۴در سن‌دیگو کالیفرنیا در آمریکا به دنیا آمد. او فرزند طلاق است و به اختلال کم توجهی بیش فعالی مبتلا بود. برای همین، مدرسه‌رفتن را کنار گذاشت و به مطالعه در خانه روی آورد.

سوفیا اولین‌بار، در ۲۲سالگی، کسب‌وکار رسمی خود را به‌عنوان فروشنده یک فروشگاه پوشاک اینترنتی، در سایت eBay، شروع کرد. فروشگاه او با نام نستی ‌گال (Nasty Gal) شروع به فعالیت کرد. سوفیا طراحی محصولات، تهیه عکس و تولید محتوا را خود به‌تنهایی انجام می‌داد. او پیش‌ از آن در رستوران‌ها و مترو کار می‌کرد. بعد از شش سال، فروشگاه اینترنتی او به صدمیلیون دلار فروش در سال رسید و لقب «سیندرلای فناوری» را از روزنامه «نیویورک‌تایمز» دریافت کرد. سوفیا به خودباوری ایمان داشت و این را می‌توانیم در یکی از جملات معروف‌ او ببینیم:

انرژی خود را بهتر است صرف زندگی خودتان کنید تا اینکه با تمرکز بر زندگی دیگران، آن را از دست بدهید. تنها به خودتان توجه کنید و اسطوره خودتان باشید.

 

با خدمات مشاوره و آموزش مدیریت کسب و کار شرکت رهپویان7 آشنا شوید