استراتژی محتوا در صنعت ساختمان (2 دقیقه مطالعه )
توسعه کسب و کار در صنعت ساختمان بیش از گذشته نیازمند به فعالیت های هدفمند مرتبط با بازاریابی می باشد . هرچند واژه بازاریابی به تنهایی مترادف مارکتینگ نمی باشد و مجموع مفاهیم بازارشناسی ، بازارسازی و بازارداری (مدیریت بازار ) معنایی کامل از مارکتینگ ارایه میدهد ، ولی جهت سهولت در این متن از کلمه بازاریابی استفاده میگردد.
بازاریابی محتوا بخشی از فرایند بازاریابی کسب و کاراست. در این بخش از بازاریابی سعی میشود با تولید محتوای ارزشمند و مفید و در عین حال جذاب و یکپارچه مخاطبان را جذب کرد. در نهایت احتمال تبدیل این مخاطبان به مشتری با توجه به استراتژی اتخاذ شده وجود دارد. توجه داشته باشید بازاریابی محتوا نیازمندتدوین استتاتژی هدفمند می باشد
استراتژی محتوا یک برنامه ریزی دقیق و کامل بر اساس اهداف کسب و کار است. استراتژی محتوا شامل بخشهای زیر میشود.
- تعین هدف : این هدف گذاری میتواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.
- هویت برند: برای تولید محتوا باید هویت برند خود، ارزشها، اهداف و … را مشخص کنید.
- پرسونا: شما باید به خوبی مخاطبان و مشتریان خود را بشناسید.
- تحلیل رقبا: باید رقبای خود را بررسی کنید تا ایرادات خود را رفع کنید و بتوانید از رقبا پیشی بگیرید.
- جستجوی کلمات کلیدی: باید کلمات کلیدی که مخاطبان شما آنها را جستجو میکنند را پیدا کرده و بر اساس آنها محتوا تولید کنید.
- نقشه سفر مشتری
- تدوین راهنمای تولید محتوا: مشخص کنید لحن محتوا، رنگها، عکسها و … باید چگونه باشند.
- تعیین کانالهای انتشار محتوا
- تدوین تقویم محتوا: تقویمی که در آن موضوع هر محتوا، عنوان، تیترها، تاریخ انتشار و … مشخص است.
- انتخاب شاخصهای عملکرد جهت ارزیابی بازاریابی محتوا
با خدمات تخصصی شرکت رهپویان7 ویزه صنعت ساختمان آشنا شوید