رهپویان7 ستاره آسمان

09902505144​​​​​​​

موفقیت یک انتخاب است !

اهمیت NFT برای هنرمندان

 

 

اهمیت NFT برای هنرمندان

به قلم آقای دکتر علی غفارهاشمی

هنرمندان همواره در تلاش برای ارتقاء هنر  و بهبود شرایط اقتصادی خود بوده‌اند. با ظهور فناوری بلاکچین و توکن‌های غیرقابل قابل تجزیه (NFT)، هنرمندان به یک راه جدید برای ارتقاء و فروش آثار خود دست یافته‌اند.
NFT یک نوع توکن دیجیتال است که با استفاده از فناوری بلاکچین ایجاد می‌شود و قابلیت اثبات مالکیت یک آثار هنری یا هر عنصر دیجیتال دیگر را داراست. این توکن‌ها به هنرمندان این امکان را می‌دهد که آثار خود را به صورت دیجیتال به فروش برسانند و حقوق مالکیت خود را به خریداران منتقل کنند.
یکی از اهمیت‌های بزرگ NFT برای هنرمندان، این است که باعث ایجاد منابع درآمدی پایدار می‌شود. در گذشته، هنرمندان به طور معمول از فروش آثار خود به نمایشگاه‌ها و گالری‌ها سود کسب می‌کردند. اما با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی این روش، تعدادی از هنرمندان نمی‌توانستند به طور کامل از آثار خود بهره‌برداری کنند. با استفاده از NFT، هنرمندان می‌توانند آثار خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند و درآمد پایداری داشته باشند.

 

با خدمات شرکت رهپویان 7 در حوزه NFT آشنا شوید 


با استفاده از NFT، هنرمندان همچنین می‌توانند بازار خود را گسترش دهند. آثار هنری دیجیتال قابلیت بررسی و خریداری در سراسر جهان را دارند، بدون اینکه نیاز به حضور فیزیکی در یک نمایشگاه یا گالری داشته باشند. این امر به هنرمندان این امکان را می‌دهد که با مخاطبان جدید در سراسر جهان در ارتباط باشند و بیشترین تأثیر را برای آثار خود داشته باشند.
علاوه بر این، NFT همچنین به هنرمندان اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روی آثار خود داشته باشند. زمانی که یک هنرمند یک NFT از یک آثار خود ایجاد می‌کند، او می‌تواند شرایط فروش، محدودیت‌های استفاده و حتی درآمدهای آینده را تعیین کند. این به هنرمندان این امکان را می‌دهد که به طور مستقل و خلاقانه تر آثار خود را مدیریت کنند و بهره‌برداری بیشتری از آنها داشته باشند.
به طور کلی، NFT برای هنرمندان یک فرصت بزرگ است. این فناوری نه تنها به آنها امکان می‌دهد تا منابع درآمدی پایدار داشته باشند، بلکه همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری روی آثار خود داشته باشند و بازار خود را گسترش دهند. با توجه به رونقی که NFT در حال حاضر در بازار هنر دیجیتال دارد، همه هنرمندان باید به این فرصت دست یابند و از آن بهره‌برداری کنند.

.....................................................

NFT مخفف چیست؟

واژه NFT از عبارت Non-Fungible Token به معنای توکن غیر قابل تعویض اقتباس شده است. یعنی ان اف تی ها نیز همانند ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریم یا ترون یک توکن محسوب می‌شوند و قابلیت خرید و فروش دارند. اما برخلاف توکن‌های استاندارد در بلاکچین‌های مختلف امکان معاوضه آنها وجود ندارد. چراکه هیچ یک از ان اف تی‌ها با دیگری از لحاظ ارزش یا مشخصات شباهت ندارند بنابراین امکان معاوضه آن‌ها با دیگری وجود نخواهد داشت.

از جمله ویژگی‌های ان اف تی‌ها می‌توان به غیر قابل تعویض بودن و همچنین منحصربه‌فرد بودن آن‌ها اشاره کرد. البته ویژگی‌های دیگری نیز دارند که شامل کمیاب بودن، اصیل بودن، غیرقابل تقسیم بودن و ساختار یکپارچه آن‌ها می‌شود. به عبارت دیگر، ان اف تی ها را نمی‌توان برخلاف سایر دارایی‌های دیجیتال به واحدهای کوچکتر تقسیم نمود. برای مثال، یک اسکناس پنجاه هزار تومانی را می‌توان به واحدهای کوچکتری نظیر اسکناس‌های ده هزار تومانی، پنج هزار تومانی یا حتی واحدهای کمتر تقسیم کرد. اما امکان تقسیم یک اثر هنری به بخش‌ها و واحدهای دیگر وجود ندارد.

ویژگی غیرقابل تعویض بودن NFT ها اجازه نمی‌دهد که این دارایی همانند سایر ارزهای دیجتال معاوضه شود. بنابراین این توکن یک دارایی دیجیتال متفاوت است که قابلیت خرید و فروش را دارد اما یک ارز دیجیتال محسوب نمی‌شود. اگر با بازارهای ان اف تی آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که ارزش هر یک از این دارایی‌ها با دیگری متفاوت بوده و همین امر نیز آن‌ها را از سایر دارایی‌ها متمایز می‌کند. همانطور که ارزش یک اثر هنری قابل قیاس با دیگری نیست و نمی‌توان از تمامی لحاظ مورد مشابهی را ارائه کرد. این درحالی است که ارزهای دیجیتال ارزش یکسان و ثابتی دارند. مثلا یک اتریوم با اتریوم دیگر کاملا مشابه بوده و ارزش آن یکسان است.

 

موفقیت ، یک انتخاب است !