رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر ، برگ برنده شما در مارکتینگ

 

محتوای تولید شده توسط کاربر که به محتوای کاربرساز نیز شناخته می‌شود آنقدر اهمیت دارد که حتی می‌تواند در سطح کلان و تصمیم‌گیری‌های بزرگ کسب و کار شما نقش بسیار زیادی داشته باشد. محتوای تولید شده توسط کاربران به هر شکلی که باشد باید جدی گرفته شود؛ چراکه مزایای زیاد آن می‌تواند منافع بسیاری را برای شما در پی داشته باشد.

محتوای UGC به محتواهایی گفته می‌شود که مشتریان فعلی کسب‌وکار آن‌ها را در کانال‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. نمی‌توان شکل مشخصی برای محتوای تولید شده توسط کاربر در نظر گرفت؛ زیرا کاربران محتواهای خود را در اشکال متنوعی مانند عکس، ویدیو، پست بلاگ، پادکست یا حتی یک نظر ساده ارائه می‌کنند.

اغلب مردم سعی می‌کنند میزان رضایتشان از محصول، خدمت یا خود برند را با سایر دوستان و آشنایان خود در کانال‌های مختلف در میان بگذارند. به محتواهای آن‌ها می‌توان به چشم تبلیغات برای برند نگاه کرد؛ زیرا سندی محکم و قابل‌قبول برای سایر افراد به حساب می‌آید. خاصه مشتریان بالقوه‌ای که تنها چند قدم با خریدن محصول فاصله دارند.

 

مطالعه کنید "هم آفرینی ارزش با مشتری چیست ؟ ( CCCV )"

 

بدیهی است که کمپین‌های خلق محتوا توسط کاربر (UGC) در دنیای بازاریابی یک بازیگر ثابت بوده زیرا آنها بسیار موفق عمل کرده‌اند. اما چرا تولید محتوا توسط کاربر تا این اندازه تاثیرگذار است؟ چرا برندها به سمت ایجاد تبلیغات توسط مخاطبان روی آورده‌اند تا محصولات خود را معرفی کنند؟ در ادامه پاسخ این سؤالات را یک به یک برایتان شرح می‌دهیم:

۱. مشتری مداری با محتوای تولیدی کاربران

توجه به مشتری مداری روز به روز در حال افزایش است؛ زیرا شرکت‌ها دائماً باید از روندهای در حال تغییر مخاطبان خود مطلع بوده تا عملکرد درستی در برابر آنها داشته باشند. در این دنیا که فضای دیجیتال مدام سرعت زندگی را بالا می‌برد، با یک کلیک می‌توان در خصوص تصمیمات افراد در مورد یک برند تغییر ایجاد کرد. اگر برندها به مشتریان خود سرویس ندهند، مشتریان آنها به سادگی یک برند تجاری دیگر پیدا می‌کنند.

۲. تأثیر عکس کاربران

کاربران آنلاین با دانستن اینکه کدام شرکت‌ها از روشهای بازاریابی استفاده می‌کنند و کدام یک به دلیل کیفیت بالا مخاطبان خود را جذب کرده‌اند، انتخابشان را انجام می‌دهند. شاید نیازی نباشد که بگوییم کدام برندها موفق عمل می‌کنند آن هم با کمک تولید محتوا توسط کاربر.

۳. عدم اعتماد مردم به تبلیغات

شاید نیازی به گفتن نباشد مردم نسبت به تبلیغات دچار بی اعتمادی هستند. در واقع بازاریابی به روش‌های سنتی رو به افول است و از همین رو بسیاری از برندها به سمت برقراری ارتباط با کاربران رفته‌اند تا با تعاملی که ایجاد می‌کنند، محصول خود را به نمایش گذاشته و اعتماد سایر کاربران را جذب نمایند.

۴. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر طی سال‌های طولانی

واقعیت آن است که ما طی قرن‌ها، به محتوای تولید شده توسط کاربر UGC پرداخته‌ایم اما با این تفاوت که اکنون سیستم عامل‌های رسانه‌ای وجود دارند که آن پیام‌ها را در سراسر جهان قابل دسترسی می‌کنند. جالب است بدانید که ۹۲٪ مردم به توصیه دیگران از محتوا برندهای مختلف، اعتماد دارند. در چنین شرایطی خلق محتوا توسط کاربر بی اندازه تاثیرگذار است.

 

مطالعه کنید :"گیمیفیکیشن و بهینه سازی فروش "

 

۵. معتبرتر است

در مطالعه‌ای که توسط Cohn & Wolfe انجام شد، 63% از مصرف کنندگان گفتند که ترجیح می‌دهند از شرکتی که معتقد هستند نسبت به یک رقیب معتبرتر است، خرید کنند.

اصالت در دنیای امروز بسیار مهم است. مشتریان دیگر مصرف کنندگان منفعل نسبت به تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی نیستند. در عوض، آن‌ها انتخاب کننده‌های واقعی هستند و می‌خواهند در مورد اینکه چه کسی معتبرتر است، خود تصمیم بگیرند.

اما چگونه آنها انتخاب می‌کنند که از چه کسی خریداری کنند؟ آن‌ها برندهایی را انتخاب می‌کنند که می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

۶. این یک جامعه ایجاد می‌کند

محتوای تولید شده توسط کاربر UGC  مخاطبان را با هم جمع می‌کند، در واقع به جای اینکه “ما” در برابر وضعیت “آن‌ها” باشد آن هم در جایی که برندها دائماً در تلاشند تا مصرف کنندگان را به سمت خود جلب نمایند،UGC  همه را در یک خانواده بزرگ و شاد جمع می‌کند.

این دانش رایج است که مردم دوست دارند بخشی از یک جامعه باشند. در یک نظریه سال ۱۹۸۶ که توسط مک میلون و چاویس نوشته شده است، چهار چیز وجود دارد که مردم را ترغیب می‌کند که خود را بخشی از یک جامعه احساس کنند.

  • عضویت
  • نفوذ
  • برآوردن نیازها
  • ارتباط عاطفی مشترک

۷. مقرون به صرفه است

محتوای تولید شده توسط کاربر UGC  درباره کاربرانی است که محتوا را ایجاد می‌کنند. آن‌ها بدون دریافت حقوق محتوا تولید می‌کنند و این کار را به دلایل مختلف انجام می‌دهند، خواه به اشتراک گذاشتن تجربه، خواه به برقراری ارتباط با افراد همفکر یا ایجاد فرصت برای برنده شدن در چیزی.

بدیهی است که این امر، به طور قابل توجهی ارزان‌تر از میلیون‌ها تومان هزینه برای تبلیغات تلویزیونی و… است.

جذابیت محتوای تولید شده توسط کاربر UGC این است که کاربران نمایش را اجرا می‌کنند؛ در حالی که بازاریاب‌ها مجبورند جیب‌های خود را برای کمپین‌هایی خالی کنند که ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند یا نداشته باشند.

UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر ، برگ برنده شما در مارکتینگ

 

موفقیت ، یک انتخاب است !