چگونه گیمیفیکیش کسب و کار شما را توسعه می دهد ؟
گیمیفیکیشن (Gamification) یا بازی سازی (که گاهی هم به بازی آفرینی ترجمه میشود) از جمله زیر مجموعههای دانش طراحی برای تغییر رفتار یا Behavioral Design است که طی سالهای اخیر، در فضای دانشگاهی و نیز محیط کسب و کار مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.سادهترین تعریف گیمیفیکیشن به این صورت است که گیمیفیکیشن یا بازی سازی، هنر تعبیه کردن مکانیزم های بازی در فضاهایی است که به صورت پیشفرض برای بازی طراحی نشدهاند. رشد این مبحث و اقبال به آن به حدی می باشذ که کارشناسان و خبرگان کسب و کار ، اثر بخشی این مفهوم را در دهه اتی برابر با اثر گذاری شبکه های اجتماعی در دهه گذشته بر/اورد می نمایند.
بصورت عمومی گیمیفیکیشن در مدیریت منابع انسانی ، مارکتینگ ، فروش ، برندینگ ، مدیریت ارتباط با مشتری و ....بسیاری دیگر کاربرد اشته که در این کارگاه با ذکر مثالهای داخلی و خارجی به آنها پرداخته خواهد شد .
سرفصل های کلی کارگاه به شرح زیر می باشد
- گیمیفیکیشن چیست؟
- تاریخچه گیمیفیکیشن
- انواع بازیکنان در گیمیفیکیشن
- محرک های اصلی بازیکنان
- گیمیفیکیشن در برندینگ
- گیمیفیکیشن در فروش
- گیمیفیکیشن در مارکتینگ
- گیمیفیکیشن در آموزش
- گیمیفیکیشن در توسعه منابع انسانی
صد البته پياده سازي گيميفيكيشن پيچيدگيهاي خاص خود را دارد . شناخت درست مخاطب و عواملي كه به او انگيزه خواهد داد و همچنين جذابيت سناريو اصلي باعث خواهد شد كه مخاطب در لوپ گيميفيكيشن ماندگاري بيشتري داشته باشد و نهايتا هدف مورد نظر محقق گردد.در كارگاه گيميفيكيشن علاوه بر بحث و بررسي مدلهاي مختلف با كمك شركت كنندگان دو موضوع انتخابي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و متناسب با آن مدل گيميفيكيشن طراحي ميگردد . همچنين فايل ارايه كارگاه در انتها در اختيار شركت كنندگان قرار خواهد گرفت.
مدرس کارگاه آقای دکتر علی غفارهاشمی مولف کتاب گیمیفیکیشن در مدیریت کسب و کار می باشد
جهت برگزاری و یا شرکت در کارگاه با ما در تماس باشید
02171053339