رهپویان7 ستاره آسمان

02188546152

موفقیت یک انتخاب است !

مزایای گیمیفیکیشن در کسب و کار (2 دقیقه مطالعه )

 

مزایای گیمیفیکیشن در کسب و کار (2 دقیقه مطالعه )

 

گیمیفیکیشن یعنی وارد کردن تفکرات، مکانیزم، روش‌ و فنون بازی به فعالیت‌هایی که اصولاً بازی نیستند. برای مثال وقتی برای تغییر رفتار یا آموزش از مکانیزم‌های بازی استفاده کنیم در واقع از گیمیفیکیشن استفاده کرده‌ایم. در فارسی از کلماتی چون «بازی آفرینی»، «بازی‌وارسازی»، «بازی‌کاری» و… نیز استفاده می‌شود.هدف نهایی گیمیفیکیشن ، تغییر دادن رفتار انسان هاست که این پیامد رفتاری با تقویت انگیزش و مشارکت مخاطبین به وجود می آید . 

استفاده از گیمیفیکیشن و منتفع شدن از مزایای بیشمار آن، در تمامی فرایندهای کلیدی کسب و کار امکان پذیر است مانند :

  • کمک به افزایش بهره وری پرسنل 
  • ایجاد عادات کاری منطبق با تحقق اهداف در سازمان
  • افزایش آگاهی از برند 
  • مارکتینگ
  • فروش 
  • و....

جهت آشنایی با دوره غیرحضوری پرورش کارشناس فروش حرفه ای کلیک کنید 

 

بررسی ها نشان می دهد استفاده از گیمیفیکیشن بیشتر در حوزه مارکتینگ و فروش انجام میگردد و در توسعه منابع انسانی کمتر به آن توجه می شود . با توجه به چالش حفظ و توسعه منابع انسانی در کسب و کار، از شما دعوت می شود به خلاصه مزایای جذاب استفاده از گیمیفیکیشن در این حوزه توجه نمایید 

مشارکت کارکنان با نتایج کلیدی سازمانی پیوند محکمی دارد. کارکنان با مشارکت مناسب می توانند میلیاردها ریال در شرکت ها صرفه جویی کنند. مطالعات نشان می دهد که کارکنان با مشارکت مناسب میزان رضایت مشتری شرکت خود را دو برابر می کنند. برعکس، شرکت هایی که از عدم مشارکت کارکنان رنج می برند، آسیب می بینند.

با استفاده از بسترهای بازی سازی شده، کارکنان می توانند به راحتی پیشرفت کار خود را ردیابی کرده، نقاط قوت و ضعف خود را درک کرده و به سمت اقداماتی هدایت شوند که به پیشرفت و موفقیت آنها کمک کند. با آشکارسازی اهداف، دستاوردها و معیارها، گیمیفیکیشن تعهد و فداکاری را در بین کاربران ایجاد می کند.

مفرح ساختن کار و بهبود عملکرد

بازی سازی در کسب و کار فعالیت معمولی و شاید بی روح کارمندان را به یک فعالیت سرگرم کننده و جذاب تبدیل می کند. به رسمیت شناختن، اعتبار دادن و تقدیر از کارکنان از طریق مکانیسم های بازخورد گیمیفیکی مانند نشان ها و افتخارات اجتماعی، انگیزه کارکنان را افزایش می دهد و آنها را به عملکرد بهتر سوق می دهد.

کاربرد بازی سازی و آموزش کارکنان

یک جنبه از کاربرد گیمیفیکیشن در کسب و کار ها مربوط به آموزش پرسنل است. بازی سازی در کسب و کار می تواند کارکنان را در مورد محصولات تازه شده به روز نگه دارد و آنها را طبق دستورالعمل های پویا آموزش دهد. یادگیری با بازی معمولاً با افزودن عناصر بازی به زمینه هایی مانند تکمیل کار یا مشارکت مشخص می شود. این امر به صورت تعامل کارکنان با مواد آموزشی، حل آزمون ها، تکمیل شبیه سازی و موارد دیگر، انجام می شود.

جهت مشاوره چگونگس استفاده از گیمیفیکیشن در کسب و کار با شرکت رهپویان7 در تماس باشید

 

جهت آشنایی با کارگاه آموزشی گیمیفیکیشن در مدیریت کسب و کار کلیک کنید