در هر کسب و کار، بخش فروش، نقشی اساسی در موفقیت آن ایفا میکند. میتوان گفت که همهی فعالیتهای یک گروه در نهایت، بر روی فروش بیشتر تمرکز دارد و در این راستا انجام میشود. تنها مزیت فروش، افزایش درآمد نیست. این مفهوم به غیر از درآمدزایی در بسیاری از بخشهای یک سازمان تاثیرگذار است. برای مثال تلاش برای افزایش فروش، منجر به توسعه بیشتر کسب و کارها میشود. فروش در صنعت ساختمان نیز مانند سایر حوزه های کاری در الویت بوده و باعث بقا و توسعه آن خواهد شد . اما باید پذیرفت فروش به عنوان یک علم نوین ، نیاز به آموزش مستمر و استفاده از تجارب افراد متخصص و نوآور داشته و متکی بر داده های آماری و نیازمند ابزار هوشمند در جهت تحقق اهداف می باشد