چهاردلیل مهم برای شکست فروشندگان در بکارگیری موثر فرایند فروش !
(2 دقیقه مطالعه )
فروش یک فرایند است ! این فرایند یک فرایند خطی است که در صورت دنبال کردن گامهای متوالی آن ، احتمال موفقیت به شدت افزایش خواهد یافت .اما با وجود این واقعیت ، بسیار از فروشندگان آن را نادیده میگیرند ! چرا ؟!!
چهار دلیل برای شکست فروشندگان در به کارگیری موثر فرایند فروش وجود دارد :
اول : هیجانات مخرب
رایج ترین دلیل شکست فروشندگان در فرایند فروش عدم توانایی مدیریت هیجانات مخرب است . این هیجانات شامل : بی صبری ، ترس ، افسردگی ..و.... فقدان خود کنترلی ، اساسی ترین دلیل شکست فروشندگان در این فرایند می باشد!
دوم :بداهه کار کردن
متاسفانه بسیاری از فروشندگان این حقیقت مهم که می بایست برای هر تماس با مشتری و فعالیت های قبل ،حین تماس و بعد از تماس برنامه داشت را فراموش کرده و خودسرانه به دنبال بداهه کاری می باشند !
دوره غیرحضوری و پروژه محور کارشناس فروش حرفه ای ویژه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ! (کلیک کنید )
سوم :پیچیدگی
پیچیدگی دشمن اجرا است ! بعضی از کارشناسان و مدیران فروش بر این باورند که خلق پیچیدگی ، در فرایند فروش آنها را حرفه ای تر نشان می دهد ! پیچیدگی ، دشمن اجرا است . نابغه فروش امور پیچیده را ساده می سازد
چهارم : عدم وجود فرایند فروش !
گروهی از فروشندگان هرگز از یک فرایند فروش تعریف شده پیروی نمیکنند . تجربه ثابت نموده است که بدون فرایند فروش ، تحقق اهداف فروش امکان پذیر نخواهد بود
نکته : فروش نیاز به فرایند دارد . فرایند فروش دارای هفت مرحله بوده که عملا در هر موقعیت فروش ، قابل استفاده می باشد . بعضا در سازمانهای مختلف این هفت مرجله شاخ و برگهای بیشتری خواهد داشت ولی بنیان اصلی آن همین 7 گام پیوسته می باشد
جهت آشنایی با فرایند فروش هفت مرحله ای در مقاله های بعدی در وبلاگ سایت شرکت رهپویان 7 با ما همراه باشید
دوره غیرحضوری و پروژه محور کارشناس فروش حرفه ای ویژه
صنعت ساختمان و صنایع وابسته ! (کلیک کنید )