5 روند جدید در حوزه دیجیتال مارکتینگ که باید در سال 2025 به آنها توجه کنید

5 روند جدید در حوزه دیجیتال مارکتینگ که باید در سال 2025 به آنها توجه کنید
  در دنیای سریع‌السیر دیجیتال مارکتینگ، روندها به‌سرعت تغییر می‌کنند و شرکت‌ها باید همیشه آماده باشند تا خود را با این تغییرات وفق دهند. با ورود فناوری‌های نوین و تغییرات در رفتار مصرف‌کنندگان، درک و کار با این روندها برای موفقیت در بازاریابی ضروری است. در این مقاله به بررسی پنج روند مهم در مارکتینگ دیجیتال که باید در سال 2025 به آنها توجه کنید، خواهیم پرداخت. 1. هوش مصنوعی …
ادامه مطلب

اهمیت بکارگیری مدیر فروش حرفه‌ای در کسب و کار

اهمیت بکارگیری مدیر فروش حرفه‌ای در کسب و کار
  اهمیت بکارگیری مدیر فروش حرفه‌ای در کسب و کار در دنیای پیچیده و رقابتی امروزی، وجود یک مدیر فروش حرفه‌ای در هر کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است. مدیریت فروش یکی از ارکان اساسی هر سازمان است که می‌تواند تأثیر مستقیم بر موفقیت یا شکست آن داشته باشد. در این مقاله، به بررسی اهمیت بکارگیری مدیر فروش حرفه‌ای و نقش آن در رشد و توسعه کسب و …
ادامه مطلب

مزیت رقابتی چیست ؟

مزیت رقابتی چیست ؟
  مزیت رقابتی چیست؟ مزیت رقابتی (Competitive Advantage) مجموعه ای از عوامل یا توانایی ها است که به شرکت ها اجازه می دهد پیوسته عملکردی بهتر از رقبا داشته باشند. توجه کنید که هدف مزیت رقابتی عملکرد برتر از رقباست، نه صرفا برابری با عملکرد دیگر کسب و کارها؛ شرکت های برخوردار از مزیت رقابتی باید از عملکرد بالایی برخوردار باشند، و در عین اینکه این گونه شرکت ها نباید لزوما …
ادامه مطلب

مزایای استفاده از گیمیفیکیشن در فروش ، مارکتینگ و برندینگ

مزایای استفاده از گیمیفیکیشن در فروش ، مارکتینگ و برندینگ
    گیمیفیکیشن از عناصر و مکانیزم‌های بازی برای افزایش انگیزه، مشارکت و پذیرش در محیط‌ها و فعالیت‌های غیربازی استفاده می‌کند. این روش به طور گسترده در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش، بهبود سلامتی، ترویج محصولات و خدمات، مدیریت کسب و کار و حتی حوزه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است.یکی از مزایای اصلی گیمیفیکیشن، افزایش انگیزه و تعامل فعال شرکت‌کنندگان است. با اعمال عناصر بازی مانند رقابت، پاداش، سطوح …
ادامه مطلب

اهمیت شبکه های اجتماعی در مدیریت کافی شاپ

اهمیت شبکه های اجتماعی در مدیریت کافی شاپ
    با گسترش روزافزون فضای مجازی و رشد روز افزون تکنولوژی، شبکه های اجتماعی به یکی از ابزارهای اصلی برای مدیریت کافی شاپ‌ها تبدیل شده‌اند. شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان، ارتقاء برند و افزایش فروش دارند. چنانچه می دانیم  شبکه اجتماعی یا سوشیال مدیا (Social Media) یک فناوری تعاملی است که به افراد مختلف اجازه می‌دهد تا حرف‌ها، فکرها، ایده‌ها و اطلاعات خود را از …
ادامه مطلب

ملانصرالدین چگونه بازاریابی میکرد ؟ (داستان مدیریتی )

ملانصرالدین چگونه بازاریابی میکرد ؟ (داستان مدیریتی )
  بازاریابی به سبک ملانصرالدین ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگ و حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سکه به او نشان می دادند و …
ادامه مطلب

بازاریابی H2H یا Human To Human

بازاریابی H2H یا Human To Human
    برند های ریسک‌پذیر و جسور دست از رویکردهایی که به تقسیم مخاطبان می‌پردازند مثل رویکرد صنعتی B2B (بنگاه به بنگاه) و رویکرد مصرفی B2C (بنگاه به مصرف کننده) برداشته و در عوض به سراغ اتخاذ رویکرد H2H یا انسان به انسان رفته اند. برند ها به منظور ایجاد خلاقانه ی روابطی معنادار با مخاطبان خود می‌بایست تجربه ای برای مشتریان‌شان بسازند که موجب ایجاد ارتباطی احساسی و عمیق …
ادامه مطلب

گیمیفیکیشن و وفادارسازی مشتری

گیمیفیکیشن و وفادارسازی مشتری
  وفاداری مشتریان مهم ترین دارایی یک شرکت محسوب می شود. به وجود آوردن حس وفاداری میان مشتریان الزاما کار سخت و پیچیدهای نیست و بعضی اوقات می تواند با اقدامات ساده ای ایجاد شود. استفاده از الگوههای مختلف گیمیفیکیشن در فرایند وفادارسازی مشتری به شدت تاثیر گذار خواهد بود .  اما گیمیفیکیشن چیست ؟ در "کتاب گیمیفیکیشن در کسب و کار" نوشته آقای دکتر علی غفارهاشمی ،گیمیفیکیشن بدین صورت …
ادامه مطلب

داستان سرایی در مارکتینگ و فروش راهکارهای نرم افزاری

داستان سرایی در مارکتینگ و فروش راهکارهای نرم افزاری
  در دنیای رقابتی امروزی، تبلیغات و بازاریابی برای هر کسب و کاری  به ویژه فعالین حوزه تولید ، توسعه و ارایه راهکارهای نرم افزاری حیاتی است. بازاریابان و  به دنبال راه‌های جدید برای جذب مشتریان و افزایش فروش خود هستند. یکی از روش‌های مؤثر در این زمینه، استفاده از داستانسرایی در مارکتینگ و فروش است. وقتی قرار است در فضای کسب‌و‌کار مفهوم یا ایده‌ای را به شکل ملموس به دیگران بفهمانیم …
ادامه مطلب

بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ در کافی شاپ

بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ در کافی شاپ
  بازاریابی محتوا یا کانتن مارکتینگ کانتنت مارکتینگ یک نوع استراتژی بازاریابی است و مشتمل بر تولید و انتشار محتوایی با ارزش و مرتبط، به منظور جلب نظر مشتری هدف و تشویق او برای خرید کالاست. در این مدل بازاریابی، یک برند خاص به وضوح مطرح نمی شود بلکه مطالب به گونه ای بیان می شود که توجه مشتری به محصولات و خدمات آن برند، جلب شود. کانتنت مارکتینگ به بازاریابان …
ادامه مطلب