رهپویان7 ستاره آسمان

09902505144​​​​​​​

موفقیت یک انتخاب است !

مزایای گیمیفیکیشن در کسب و کار (2 دقیقه مطالعه )

مزایای گیمیفیکیشن در کسب و کار (2 دقیقه مطالعه )
  مزایای گیمیفیکیشن در کسب و کار (2 دقیقه مطالعه )   گیمیفیکیشن یعنی وارد کردن تفکرات، مکانیزم، روش‌ و فنون بازی به فعالیت‌هایی که اصولاً بازی نیستند. برای مثال وقتی برای تغییر رفتار یا آموزش از مکانیزم‌های بازی استفاده کنیم در واقع از گیمیفیکیشن استفاده کرده‌ایم. در فارسی از کلماتی چون «بازی آفرینی»، «بازی‌وارسازی»، «بازی‌کاری» و… نیز استفاده می‌شود.هدف نهایی گیمیفیکیشن ، تغییر دادن رفتار انسان هاست که این …
ادامه مطلب

مدیریت دانش مشتری چیست ؟

مدیریت دانش مشتری چیست ؟
  مدیریت دانش مشتری چیست ؟ (برگرفته از کتاب کالبدشکافی مشتری نوشته دکتر محمدیان ) مدیریت دانش مشتری ابزارها و فرایندهایی است که یک شرکت برای دریافت، ذخیره، ساماندهی، دستابی و تحلیل داده‌ها پیرامون مشتریان استفاده می‌کند. این حوزه از مدیریت بازاریابی ترکیبی از دو مقوله مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری است. به عبارت دیگر تعمیم مفاهیم مدیریت دانش به حوزه مدیریت ارتباطات با مشتریان می‌باشد. مدیریت دانش مشتری، نوعی سیستم مدیریت دانش است که کارگزاران …
ادامه مطلب

بخش بندی بازار در بازاریابی و اهمیت آن

بخش بندی بازار در بازاریابی و اهمیت آن
بخش بندی بازار(Market Segmentation)، فرایندی است که بر اساس آن یک بازار به زیربخشهای متمایزی از مشتریانی که نیازها و مشخصاتشان یکسان است تقسیم‌بندی می شود. از آنجاکه مشتریان هر بخش نیازها و خواسته‌های یکسانی دارند، به یک طرح بازاریابی و یک محصول خاص به شیوه‌ای مشابه پاسخ می‌دهند. بخش‌بندی بازار کمک می‌کند با تقسیم یک بازار بزرگ به بخشهای کوچکتر، منابع سازمان به‌طور بهینه صرف مشتریان اصلی شود. به …
ادامه مطلب