مدیریت دانش مشتری چیست ؟

مدیریت دانش مشتری چیست ؟
  مدیریت دانش مشتری چیست ؟ (برگرفته از کتاب کالبدشکافی مشتری نوشته دکتر محمدیان ) مدیریت دانش مشتری ابزارها و فرایندهایی است که یک شرکت برای دریافت، ذخیره، ساماندهی، دستابی و تحلیل داده‌ها پیرامون مشتریان استفاده می‌کند. این حوزه از مدیریت بازاریابی ترکیبی از دو مقوله مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری است. به عبارت دیگر تعمیم مفاهیم مدیریت دانش به حوزه مدیریت ارتباطات با مشتریان می‌باشد. مدیریت دانش مشتری، نوعی سیستم مدیریت دانش است که کارگزاران …
ادامه مطلب

بخش بندی بازار در بازاریابی و اهمیت آن

بخش بندی بازار در بازاریابی و اهمیت آن
بخش بندی بازار(Market Segmentation)، فرایندی است که بر اساس آن یک بازار به زیربخشهای متمایزی از مشتریانی که نیازها و مشخصاتشان یکسان است تقسیم‌بندی می شود. از آنجاکه مشتریان هر بخش نیازها و خواسته‌های یکسانی دارند، به یک طرح بازاریابی و یک محصول خاص به شیوه‌ای مشابه پاسخ می‌دهند. بخش‌بندی بازار کمک می‌کند با تقسیم یک بازار بزرگ به بخشهای کوچکتر، منابع سازمان به‌طور بهینه صرف مشتریان اصلی شود. به …
ادامه مطلب