استراتژی محصول یا Product Strategy

استراتژی محصول یا Product Strategy
استراتژی محصول یا  Product Strategy استراتژی محصول یک برنامه سطح بالا است که مشخص می‌کند اهداف محصول شما در طول چرخه عمر آن چیست و چگونه از اهداف سازمان پشتیبانی می‌کند. استراتژی محصول همچنین پاسخ خواهد داد که محصول به چه کسی خدمت خواهد کرد و چگونه به نفع او خواهد بود.   استراتژی چیست ؟ استراتژی در گسترده ترین معنای خود، ابزاری است که افراد یا سازمان ها از …
ادامه مطلب

بیش از گذشته در استراتژی مارکتینگ خود به مدل فلای ویل ( Flywheel ) توجه کنید !

بیش از گذشته در استراتژی مارکتینگ خود به مدل فلای ویل ( Flywheel ) توجه کنید !
  مدیران و صاحبین کسب و کار تجربه ای متفاوت از رکود اقتصادی به همراه ابهام و ترس از فعالیت های اقتصادی مشتریان خود در مقیاس کوچک تا بزرگ را تجربه می نمایند . کشتی کسب و کار در مسیر طوفانی بزرگ قرار داشته که حرکت و عبور از آن نیاز به توانمندی و اتخاذ استراتژیهای مناسب دارد . در حال حاضر فعالیت‌های اقتصادی کشور  وارد یک دوره نزولی شده و …
ادامه مطلب

خودآگاهی چیست و چگونه به خودآگاهی برسیم؟

خودآگاهی چیست و چگونه به خودآگاهی برسیم؟
  خودآگاهی چیست و چگونه به خودآگاهی برسیم ؟ برای بیش‌ترِ ما توصیف ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری خود برای دیگران، کار سخت و دشواری است؛ برای مثال، ممکن است پاسخ به سؤال «چه کسی هستیم» سخت و دشوار باشد. سخت بودن این موضوع به این علت است که خودآگاهی نداریم یا نمی‌دانیم چگونه به خودآگاهی برسیم. بیش‌تر ما فقط درمورد ویژگی‌های کلی و عمومی خود، از جمله سن، جنس، نام‌خانوادگی، …
ادامه مطلب

معرفی کتاب مهم‌ها را بسنجید

معرفی کتاب مهم‌ها را بسنجید
  معرفی کتاب مهم‌ها را بسنجید کتاب «مهم‌ها را بسنجید» نوشته جان دوئر، سرمایه‌گذار معروف، درباره توانایی شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، برنو و بنیاد گیتس است که توانستند با اوکی آر (okr) دنیا را متحول کنند. جان دوئر در این اثر نشان می‌دهد که سیستم «اهداف و دستاوردهای کلیدی (OKR)» چگونه به غول‌های تکنولوژی (از اینتل گرفته تا گوگل و توئیتر و …) کمک کرده است تا به رشدی سریع …
ادامه مطلب

فرایند فروش

فرایند فروش
    فرایند فروش برگرفته از کتاب هوش فروش نوشته جب بلانت یک فرایند فروش هفت مرحله ای وجود دارد که عملا در هر موقعیت فروش ، محصول ، خدمت یا صنعتی اعمال می شود . ممکن است مراحل فرعی یا نام های متفاوتی وجود داشته باشند ولی فرایندهای فروش همگی بر مبنای این بنیان هفت مرحله ای است . گام اول : مشتریان جدید را پیدا کنید هر فرایند …
ادامه مطلب

معرفی کتاب ( رهبری با آرامش )

معرفی کتاب ( رهبری با آرامش )
  معرفی کتاب رهبری با آرامش کتاب رهبری با آرامش؛ تسخیر قلب‎‌ها و ذهن‎‌ها و پیروزی در مسابقات زندگینامه و شرح نگرش مدیریتی کارلو آنچلوتی مربی نامدار فوتبال اروپا است که با همراهی کریس بورتی و مایک فورد و ترجمه شورش بشیری منتشر شده است.  درباره کتاب رهبری با آرامش از زندگی در خانواده‎ای تهی‎دست تا بازی در بهترین تیم باشگاهی تاریخ؛ در میلان افسانه‌‎ دهه‎ هشتاد و نود و دو بار بردنِ لیگ قهرمانان اروپا، تا مربیگریِ …
ادامه مطلب

مسولیت های اجتماعی خود را فراموش نکنیم !

مسولیت های اجتماعی خود را فراموش نکنیم !
  مسولیت های اجتماعی خود را فراموش نکنیم ! مسئولیت اجتماعی کسب و کارها حاکی از تعهدات مدیریت یک بنگاه اقتصادی برای محافظت از منافع جامعه است.با توجه به مفهوم مسئولیت اجتماعی، هدف رهبران و مدیران کسب و کار برای تصمیم‌گیری در مورد فعالیت های اقتصادی صرفاً به حداکثر رساندن سود نخواهد بود  بلکه خدمت و محافظت از منافع سایر اعضای جامعه مانند کارگران، مصرف‌کنندگان و جامعه نیز به عنوان بخشی از آن خواهد …
ادامه مطلب

مزایای باشگاه مشتریان در سالنهای زیبایی و آرایشی

مزایای باشگاه مشتریان در سالنهای زیبایی و آرایشی
  مزایای باشگاه مشتریان در سالنهای زیبایی و آرایشی  باشگاه مشتریان مناسبترین ابزاریست که جهت حفظ مشتری در دنیای کسب و کار امروز مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت، باشگاه مشتریان جزو فعالیت های بازاریابی رابطه‌ای محسوب می گردد که تاکید آن بر روی حفظ مشتریان فعلی است و روی جذب مشتری‌ جدید تمرکز نمی کند. زیرا اغلب مشاغل بر این باورند که مشتریان بلند مدت سود آورتر از مشتریان …
ادامه مطلب

رفتارشناسی مشتری چه اهمیتی در کسب‌وکار دارد؟ (مختصری درباره DISC )

رفتارشناسی مشتری چه اهمیتی در کسب‌وکار دارد؟ (مختصری درباره DISC )
  رفتارشناسی مشتری چه اهمیتی در کسب‌وکار دارد؟ (مختصری درباره DISC ) هر فعالیت اقتصادی در هر اندازه و مقیاسی، به شناسایی درست مخاطب خود وابسته است. کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMEs)  یا کسب‌وکارهای بزرگ، همگی به دنبال درک درستی از مخاطبین خود هستند تا با بهترین روش ممکن با ایشان ارتباط برقرار کرده و با کمترین هزینه وی را جذب، حفظ و نهایتاً باعث ارتقای وی به سطح مشتری …
ادامه مطلب

چهار عامل ایجاد انگیزه در کارمندان

چهار عامل ایجاد انگیزه در کارمندان
  چهار عامل ایجاد انگیزه در کارمندان انگیزش یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر رفتار و عملکرد افراد در سازمان است. ایجاد انگیزه در کارمندان، یکی از وظایف مدیر منابع انسانی در محل کار است. یک مدیر باید عوامل موثر بر سطح انگیزه کارکنان را بشناسد تا بتواند آن را در کارمندان خود به وجود بیاورد. شناخت فاکتور های مهمی مانند نیازها، خواسته ها، روابط  و … می تواند به …
ادامه مطلب