ملانصرالدین چگونه بازاریابی میکرد ؟ (داستان مدیریتی )

ملانصرالدین چگونه بازاریابی میکرد ؟ (داستان مدیریتی )
  بازاریابی به سبک ملانصرالدین ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگ و حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سکه به او نشان می دادند و …
ادامه مطلب

بازاریابی H2H یا Human To Human

بازاریابی H2H یا Human To Human
    برند های ریسک‌پذیر و جسور دست از رویکردهایی که به تقسیم مخاطبان می‌پردازند مثل رویکرد صنعتی B2B (بنگاه به بنگاه) و رویکرد مصرفی B2C (بنگاه به مصرف کننده) برداشته و در عوض به سراغ اتخاذ رویکرد H2H یا انسان به انسان رفته اند. برند ها به منظور ایجاد خلاقانه ی روابطی معنادار با مخاطبان خود می‌بایست تجربه ای برای مشتریان‌شان بسازند که موجب ایجاد ارتباطی احساسی و عمیق …
ادامه مطلب

گیمیفیکیشن و وفادارسازی مشتری

گیمیفیکیشن و وفادارسازی مشتری
  وفاداری مشتریان مهم ترین دارایی یک شرکت محسوب می شود. به وجود آوردن حس وفاداری میان مشتریان الزاما کار سخت و پیچیدهای نیست و بعضی اوقات می تواند با اقدامات ساده ای ایجاد شود. استفاده از الگوههای مختلف گیمیفیکیشن در فرایند وفادارسازی مشتری به شدت تاثیر گذار خواهد بود .  اما گیمیفیکیشن چیست ؟ در "کتاب گیمیفیکیشن در کسب و کار" نوشته آقای دکتر علی غفارهاشمی ،گیمیفیکیشن بدین صورت …
ادامه مطلب

اهمیت توجه به توسعه منابع انسانی HRD در کسب و کار (خلاصه سخنرانی آقای دکتر علی غفارهاشمی )

اهمیت توجه به توسعه منابع انسانی HRD در کسب و کار (خلاصه سخنرانی آقای دکتر علی غفارهاشمی )
    مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) یا HRM، به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و عملیات مربوط به مدیریت و توسعه منابع انسانی در یک سازمان اطلاق میگردد. هدف اصلی مدیریت منابع انسانی، تأمین نیروی کار ماهر و متعهد برای سازمان است. مدیریت منابع انسانی شامل فرآیندها و فعالیت‌های مختلفی است که در طول چرخه زندگی کارکنان در سازمان انجام می‌شود. این فعالیت‌ها شامل جذب و انتخاب نیرو، آموزش و …
ادامه مطلب

کتاب بازاریابی در متاورس (1)

کتاب بازاریابی در متاورس (1)
  کتاب بازاریابی در متاورس (1) ، نوشته سرکار خانم نوشین منوچهری و جناب آقای دکتر علی غفارهاشمی به بازارنشر آمد. مراسم رونمایی این کتاب روز شنبه 24 تیرماه 1402 در بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد.  مطالعه این کتاب به صاحبین و مدیران کسب و کار ، مدیران و کارشناسان حوزه مارکتینگ و علاقمندان به متاورس پیشنهاد میگردد.  در این کتاب به زبان ساده متاورس و فناوری های مرتبط …
ادامه مطلب

با نظریه استفاده از قانون میتوز در تحول فروش آشنا شوید

با نظریه استفاده از قانون میتوز در تحول فروش آشنا شوید
  نظریه قانون میتوز در تحول فروش اولین بار در اواسط سال 2022 از طرف آقای دکتر علی غفارهاشمی در دپارتمان  مارکتینگ انجمن ملی تحقیقات کشور هند مطرح و مورد استقبال بسیاری از کارشناسان این حوزه قرار گرفت . قانون میتوز چیست ؟ قانون میتوز در علم زیست‌شناسی نوعی تقسیم سلولی است که با نام تقسیم دوتایی نیز شناخته می‌شود. زمانی که یک سلول شروع به تقسیم شدن می‌کند طی مراحلی …
ادامه مطلب

هوش مصنوعی و تولید ناخالص جهانی

هوش مصنوعی و تولید ناخالص جهانی
  تحقیقات جدید حاکی است که هوش مصنوعی مولد می‌تواند تولید ناخالص جهانی را تا 7 درصد افزایش دهد. بر اساس تحقیقات گلدمن ساکس، پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی مولد می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد جهانی داشته باشد. با پیشرفت پردازش زبان طبیعی  یعنی ارتقا توانایی رایانه‌ها در درک زبان نوشتاری و گفتاری، ابزارهایی در اختیار جامعه و مشاغل قرار می‌گیرد که می‌تواند تولید ناخالص داخلی جهان را 7 درصد افزایش …
ادامه مطلب

چرا یک کسب و کار به خدمات مشاوره ای نیاز دارد ؟

چرا یک کسب و کار به خدمات مشاوره ای نیاز دارد ؟
  مشاوره را می توان یکی از امور مهم، لازم و ضروری چه در زندگی روزمره و چه در کار عنوان کرد. بسیاری از افراد از اهمیت این موضوع مطلع هستند اما برخی نیز از ضرورت مشاوره برای کسب و کار و یا زندگی خود غافل هستند. همانطور که ما در زندگی خود برای روابط اجتماعی، عاطفی، خانوادگی و حتی شخصی نیاز به یک مشاوره توسط شخصی متخصص داریم در …
ادامه مطلب